• sigana

Taxi i Stockholm som kan ta TVÅ bebisar???

Finns det nån taxifirma som kan ta två bebisar samtidigt i Stockholm? Våra är 9 mån och kan fortfarande sitta i babyskydd.
    De jag har ringt till ( Taxi Stockholm, Kurir & 020 )kan bara ta ett.
    Skulle helst slippa krångla med bussar...
    Vi ska ta oss från Arlanda till Danderyds sjukhus i morgon bitti.

• Svar på tråden Taxi i Stockholm som kan ta TVÅ bebisar???
  • Lisa 74

Menar du som har två barnstolar eller?

• CamillaKamel

har ni inget babyskydd som ni kan ta med? räcker ju att ta med ett sen åka med tex 020 som har bakåtvända stolar...så har ni ju bara ett skydd att bära på

• Axxa

Trodde att ingen taxi i Sthlm var försedd med babyskydd/bilbarnstol.... det är vad de berättade för oss på BB Sthlm när vi var på visning där innan förlossningen i somras. De sa att ta med er den egna om ni ska åka taxi hem från BB för taxibilarna i Sthlm har inga bilbarnstolar/babyskydd. Har av den anledningen inte beställt taxi t ex när man varit på stan... hade jag vetat att vissa taxibolag har bilbarnstolar hade jag hoppat i en taxi mer än en gång.....

• CamillaKamel

jo men bara vissa bilar har det...så man måste ringa och säga till att man vill ha en bakåtvändstol i...brukar vara akta dom har(dom jag har åkt med) dom brukar montera in stolen när dom kommer(den ligger annars fastsnurrad i bageluckan) MEN kolla så den sittre rätt när du sätter in barnet jag har varit med om två gånger8olika förare) som inte spännt den korrekt. Jag har sagt detta till föraren samt ringt deras taxitbolag(som lovat gå vidare med saken,ena bolaget skulle kalla in samtliga föare med stolar och ha ny utbildning)

• sigana

Vi kan tyvärr inte ta med våra babyskydd... Vi ska bara till sjukhuset över dagen och kan inte dra med oss stolarna. Taxi stokholm kunde inte fixa mer än en stol per bil, så det får väl bli buss då. Tur vi har gott om tid på oss!
    Tycker faktiskt det är ganska dåligt att de inte kan fixa två babyskydd till en taxi ens om man förbeställer!

• Black

Axxa: Jo då Taxi Stockholm har bilbarnstolar, det är bara att be om en sådan när du beställer bilen. Har använt oss av dom ett flertal gånger när vi behövt åka till sjukhus etc med en av våra små. Men jag har inte tagit med mig båda två samtidigt i en taxi.

• Black

Isolde: Vi tog taxi hem från BB. Det var lite trixande och fixande för personalen att få tag i en bil som kunde ta två nyfödda. Men till slut ordnade det sig.

• Black

Jag födde iofs på Akademiska i Uppsala.

• Isolde

Black, vi ringde runt till alla de Stockholmsbolag som vi kom på, men det var ingen som ville ta en förbeställning från BB med en nyfödd bebis. Såna barnstolar hade de inte, sa allihopa. Och hänvisade till något av de konkurrerande bolagen.

Uppsalataxi kanske är bättre på babyskydd.

Dina feministmuffins på nätet: www.familjeliv.se/Forum-11-256/m18474969.html
  • MissLilo

isolde - konstigt! För jag har åkt med taxi 3 ggr iaf sen jag fick barn. har en doter på 2 och en sone på 1 år. Jag har sen jag fått två barn fått välja vilken stol jag ville ha. hAr valt till sonen alltid. Dottern har fått sitta på bältesdyna. HAr åkt alla taxibilar som finns i sthlm (020 har inga alls, kurir som jag tycker e bäst på barn i taxi och taxi stockhlm e även bra.)

Men man måste säga till innan.

TS - ringde runt till alal förut ocg de sa att dt hade det på prov för nåt år sen men det gic inte s bra. Så de har inte äängre två stolar.

• Isolde

Nej men, ni missförstår mig! Babyskydd för nyfödingar var det ingen som hade när jag ringde runt. Och det bekräftade BB-personalen också, när vi berättade att maken var tvungen att åka hem och hämta bilen.

Dina feministmuffins på nätet: www.familjeliv.se/Forum-11-256/m18474969.html
  • jaguar

Vi har försökt samma sak utan att lyckas. Bara en bilbarnstol per bil för alla Stockholmsbolag vi kunde komma på. De rekommenderade att ta TVÅ bilar.

Svar på tråden Taxi i Stockholm som kan ta TVÅ bebisar???