• Snuttan06

Tinnitus efter förkylning. ?

Kan man få det ?
    Jag har varit förkyld sen i Tisdags och haft feber, och i fredags så slog det lock för höger öra och det började pipa ganska högt..sen dess har det pipit hela tiden.
    Locket är också kvar.

Hjälp..!! har jag fått tinnitus. ?

Trodde bara man fick det av bullriga miljöer.

• Svar på tråden Tinnitus efter förkylning. ?
  • FireSanna

kan vara öroninflammation. Jag har precis avslutat min penicillin kur för det, och det sitter fortfarande i tyvärr..... (lock för örat o pipande ljud) jag hade rejäl influensa innan dess och doktorn sa att när man har varit/är ordentligt förkyld, kan man få öroninflammation som följd. (öron, näsa, hals sitter ju nästan ihop)

• Snuttan06

Jag ringer nog läkaren i morgon. Jag har varit sjuk i omgångar nu..det går bara runt runt här i familjen.
    Jag är inne på 4:e rundan nu sen i början av mars.. och jag har faktiskt haft lite ont i öronen också ett tag och hemskt ont i halsen.
    hoppas på att det är så....

• FireSanna

men usch! hoppas det ordnar sig för dig/er...... jobbigt att vara sjuk så mycket ju....
    ring doktorn o beställ tid, så det blir undersökt.

skickar krya-på-dig kramar i maassor!!!!!

• Raggar Petra

Min dotter får exakt samma symtom som dig efter varje förkylning hon har problem med vätska bakom öronen så hon får blåsa ballong med näsan och då släpper det men man får inte göra det när man är förkyld.
    Gå till en öronspeciallist så får du hjälp.
    Lycka till!

Svar på tråden Tinnitus efter förkylning. ?