• Itis

Framkalla foto på nakna barn?

Jag skickade via internet iväg fler foto för framkallning idag och slogs av en tanke som var riktigt skrämmande. Jag har ju inga porrbilder på mitt barn, tro för allt i världen inte det! MEN, som alla föräldrar vet så blir det foto på barnet näck ibland, om man fotograferar första badet eller liknande.

Nu när jag skickade iväg foton på framkallning VÄGRADE jag skicka med några som helst bilder där nakenhet på mitt barn försekommer, för hur hög är säkerheten egentligen på fotolabben? Man ska inte misstro alla, men det känns som det KAN finnas någon som tjänar en hacka på att sälja nakenbilder på barn, och jag skulle må fruktansvärt dåligt om något pervo satt och tände på bilder på min 7 veckor gamla dotter.

Hur har ni gjort? Kanske jag överdriver, men "better safe than sorry" i detta fallet.

Erika med Emelie född 070211
  • Svar på tråden Framkalla foto på nakna barn?
  • Lillan54

Jag tänker likadant, så du är inte ensam!

• bripoint

Gud vad hemskt...har aldrig tänkt så.
    Sänt bilder på mina barn. Då det badat och även då de ligger på skötbordet. Tänk om...

• Bonanza

Ja, du överdriver. Hur stor är risken att någon som jobbar just där skulle vara pedofil/känna en pedofil? Hur stor är risken att då just DITT barn skulle vara av intresse? Och OM dessa saker skulle hända, hur i all världen skulle du och ditt barn drabbas av det? Ifall Gunnar 40 år skulle råka få tag på bilder av ditt barn, hur skadar det er? Det gör det ju inte. Det är alltså minimal risk att det ens ska hända, och OM det skulle hända får ni inte ens reda på det/mår inte dåligt av det.

• HotMamaAndersson

Ja framkallar iaf foto på min flicka när hon badar och så...

• Itis

Bonanza: Blotta tanken på det är vidrigt, minimerar riskerna som finns. Du undrar vad chansen är att det skulle finnas en pedofil på ett fotolabb...vad är chansen att det finns pedofiler inom barnvården, inom läkarkåren, inom polisen etc? Det finns pedofiler överallt, det ska vi inte förringa.

"Gunnar 40" ska inte få sitta och runka av sig själv till bilder av mitt barn, oavsett om jag vet om det eller inte.

• Bonanza
    Itis skrev 2007-04-01 22:46:28 följande:
    Bonanza: Blotta tanken på det är vidrigt, minimerar riskerna som finns. Du undrar vad chansen är att det skulle finnas en pedofil på ett fotolabb...vad är chansen att det finns pedofiler inom barnvården, inom läkarkåren, inom polisen etc? Det finns pedofiler överallt, det ska vi inte förringa."Gunnar 40" ska inte få sitta och runka av sig själv till bilder av mitt barn, oavsett om jag vet om det eller inte. Erika med Emelie född 070211
    De flesta som utsätter barn för övergrepp är i deras närhet. Hur vågar du låta dina barn vara nakna med sina föräldrar, sina släktingar, sina äldre syskon? Sånt ska man oroa sig mer för.

Men det är klart att det är enklare att vara rädd för något helt absurt som inte kommer inträffa.
  • bucho

hm jag vägrar gå med på att tänka på det sättet
    att förutsätta att alla är potentiella peddon överallt, det blir ju jättejobbigt. snacka om att dom pajjar ens liv då!

• HotMamaAndersson

bucho

ja då får man ju tänka på en jädrans massa hela tiden vad man än gör

• Kajko

Om du har digitalkamera så kan du ju framkalla korten själv på datorn, eller köpa en sån där särskild liten framkallningsmanick.

• Itis

Bonanza:

Du har _ingen_ aning om hur väl medveten jag är om pedofili och att det kan inträffa med nära släkt...kanske just därför jag är lite extra skyddande mot min egen dotter.

Jag tänker inte gå och misstänka varenda liten kotten för pedofili, lika mycket som jag inte tänker misstänka varenda kille för att vara potentiell våldtäktsman (bara en liknelse), MEN, jag kommer inte utsätta dottern för "onödiga risker" och känns en situation inte bra så går vi inte in i den. Just nu känns det så angående fotoframkallning på henne naken.

• barnensrätt

Jag brukar också tänka på det där... innan jag lämnar in skivan för framkallning så brukar jag "beskära" bilden lite grann, dvs. så att bara över delen följer med..

• Bonanza

Itis - saken är ju den att en framkallning inte innebär någon som helst risk för din dotter. Risken är så otroligt låg att den är näst intill obefintlig. Och dessutom drabbas ju inte din dotter om någon nu skulle sno en bild, ni skulle inte ens veta om det.

• Whintra

Skaffa en fotoskrivare så behöver du inte tänka mer på saken

Svar på tråden Framkalla foto på nakna barn?