• Freiya

Löpande tik och tikskydd, TIPS!

Våran hund har börjat slita ut bindan ur tikskyddet, hon gör det inte emd en gång man sätter på det, men efter en stund märker man att hon inte har nån binda kvar. så här har hon inte gjort förut, utan det e bara det här löpet.
    Nån som har nåt tips på vad man kan göra, eller nån bättre "anordning" än dom vanliga tikskydden, som hon inte kan dra loss bindan så lätt ur?

• Svar på tråden Löpande tik och tikskydd, TIPS!
  • mysmatte

Jga har själv en tik men andvänder inte tikskydd så jag kan kanske inte ge några tips alls. Är det bra med tikskydd? Jag känner att det inte behövs det är en sån där onödig pryl. hon tar ju reda på efter sig och det lilla hon inte tar reda på kan jag ta reda på..

• KickStart

Vi använder inte skydd på våra tikar. De är så duktiga att ta reda på efter sig så att det inte behövs. Det har inte blivit en enda fläck någonstans
    Men- det verkar ju helt klart som om din tik inte gillar skydden. Hur är hon utan skydd?
    Tar hon reda på efter sig eller sölar hon runt?
    Ni kanske kan prova att låta henne vara utan skydd och se hur det går.
    Lycka till!

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Uncia

jag är också van att dem tar hand om det själv..men min senaste tik städar inte alls upp efter sig ordentligt så nu får man torka...suck.

• Freiya

hon tar inte reda på det själv förrän man säger till henne att tvätta bort det.. hon ligger ju i våran säng också, inte så fräscht att ha mensblod där :/
    så, utan skyddet funkar det inte.. vi har ju lillan också som är på golvet och då känns det inte heller bra att ha en massa blod liggande, haha.

• sassie11

Prova att använda breda trosskydd för kvinnor med bra klister på baksidan och lägg i löpskyddet.
    Har haft samma problem med min hund och detta funkade bra.

• Freiya

sassie: aa..jag brukar använda vanliga bindor, såna billiga ultatunna. dom har funkat jättebra innan.

det dumma med dom jäkla skydden e ju att den där plasten som man ska fästa bindan på ramlar ju av med första bindan typ, den sitter ju bara fast i hörnena eller nåt. inte dom man lägger över i kanterna, men den i mitten.. argh!
    jag funderar på om det finns nåt annat sätt att fästa bindan på..om man kunde ha en ficka eller nåt som man stoppade ner binan i..haha, jag får prova lite olika :)

Svar på tråden Löpande tik och tikskydd, TIPS!