• Gulla

Värk under revben redan i v 10?

Under natten har jag haft en olustig och öm känsla under revbenen, främst på vänster sida. Känns som det sitter någon cm under och in bakom revbenen. Har läst om detta, att det kan bero på att fostret växer och vänder sig, men det runt v 20 och framåt. Jag är bara i v 10! Kan det fortfarande ha något med det att göra, att t ex tarmarna kommer i kläm eller så? Eller bör jag oroa mig för nåt annat? Känns inte det minsta behagligt... det var dock första gången jag kände så i natt, så vi får väl se om det ger med sig. Känner inte alls så mkt nu på morgonen.

• Svar på tråden Värk under revben redan i v 10?
  • lollipop25

Hoppas det känns bättre, behöver ju inte ha med din graviditet att göra.. eller så är det kanske musklerna som flyttar på sig för det kan kännas.

Grattis till bäbisen i magen

• Gulla

Tack så mkt Tänkte först att det säkert inte hade med grav att göra, i och med att de flesta känningar hittills har suttit kring livmodertrakten. Men man funderar ju alltid... kanske är musklerna i sånna fall, som du skriver. Känns bättre nu, men är fortfarande lite öm.

• Gulla

Någon annan som känt nåt liknande tidigt?

• marre81a

är i v 23 och har oxå ont under revbenen o i mellangärdet.. Gör ont o svider typ.
    kände så här i v. 19 oxå.. :( inte skönt alls

• Mystic

kände också så tidigt.. har försvunnit lite nu, är i vecka 29 nu.. men känner av de oftast på kvällarna

• Fru Albinsson

Kolla med Betty2. Hon hade samma problem tidigt i graviditeten.

• MeLianna

jag har också kännt så under typ hela graviditeten, är i v 36 nu och det känns fortfarande. På vänster sida under bröstet mest på kvällarna, väldigt obehagligt!

• DDB

Har oxå haft ont precis som ts beskriver det, (jag är i v 16 nu) och var på läkarbesök nu i veckan. Hon sa att förmodligen så beror det på att ledbanden som håller upp livmodern stramar för att livmodern växer mkt just nu! Träningsvärk kan man säga Ska försöka ta de lugnt o vila när det börjar göra ont...

¯²?­» / Mamma till Lucas född 060215, LillPlutten i magen bf i början på oktober! *lycka*\ «¬._
  • FredrikaMaria

Har haft samma sen vecka 11 och det blir bara värre...hehe.
    Försök sträcka ut dig när det kommer, samtidigt som du vilar en stund.
    Ingen fara tror jag.
    Lycka till!

Vecka 32 BF 4 Juni.
Svar på tråden Värk under revben redan i v 10?