• Ancy

Vilka av dessa yrken tror du är mest psykiskt/mentalt påfrestande?

Ja, vad tror du och varför?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka av dessa yrken tror du är mest psykiskt/mentalt påfrestande?
  • snillis

Polis, eftersom man sällan ser "vad som händer sedan" så att säga.
    Man gör insatser och sedan tar någon annan vid.

• bustjejen

Alla dessa har påfrestande jobb, men jag röstade poliser. De får se så många som lever i misär. Barnfamiljer bland annat.

• Pernilla3

jag tror läkare för man har så mycket ansvar för liv och lyckas man inte rädda patienten så är det nog tufft att bearbeta. Sedan så har man ju hög press på sig att ställa rätt diagnoser med en gång annars riskerar man anmälningar mm.

• Petrah

jag tror läkare, för dom har press på sig att bla rädda nåns liv o ställa jobbiga diagnoser om nån har nån allvarlig sjukdom och berätta för anhöriga osv...

Wild, Raw and Beautiful
  • Havana

Jag tror präst.. då tänker jag i första hand på sjukhuspräst.
    Min Pappa är kompis med en kvinnlig präst som valde att arbeta på ett sjukhus i Gbg under en kortare tid.
    Hon sa att det värsta hon någonsin upplevt under sin yrkeskarriär var när hon var tvungen att ha nöddop.
    Det var något hon bar med sig hem och lång tid framöver i tankarna.
    Sen tror jag överlag att Polis är ett yrke som är psykiskt påfrestande.
    Att se alla dessa familjebråk, barn som far illa, psykiskt sjuka, alkolister.. m.m., m.m.
    Listan kan göras lång.
    En heder åt dessa människor som arbetar inom dessa yrken.

• principisessan

RÖstade på polis, de får ju se mycket skit.. men tror att det kan vara psyksikt påfrestande för läkare också

• Ancy

Havana - ja, nöddop...Så fruktansvärt jobbigt....

• Ellieott

polis. Det farligaste med det yrket är att man mkt oftare än andra tar livet av sig. Inte att man blir skjuten eller slagen av kriminella... Och tänk på hur de måste agera. Bli slagna och hotade i vilda bråk med demonstranter eller andra brottslingar, men om de slår liiite för hårt blir de anmälda för övervåld! Vem skulle klara av att agera "rätt" i en sådan situation? Inte många, men det krävs av poliserna varje dag.

• principisessan

vad är nöddop för ngt?

Svar på tråden Vilka av dessa yrken tror du är mest psykiskt/mentalt påfrestande?