• jessikapersika

majs-bra eller dåligt?

min son älskar majs.. vissa perioder när han inte vill äta så går majs alltid ner.. men jag undrar är majs bra? när han var magsjuk gick majs med bra.. undrar oxå om de är stoppade som man hört eller om han blir ännu kassare i magen av de?

han äter alltså majskorn på burk..

Filip Viggo 060319, mammas och pappas busfrö
  • Svar på tråden majs-bra eller dåligt?
  • heartgirl

Min mamma säger att majsvälling är mildare o snällare mot magen än vanlig.....vet dock inte varför...

• jessikapersika

ja de har jag med hört.. när han var majsjuk skulle jag ge majs gröt eller välling men han äter välling eller gröt.. men majs äter han ju..

• 2006ängel

Vill bara berätta att min lillebror är uppvuen på makaroner och maj, det var det ända han tyckte om när han var lite.

..nu är han 16 år och mår jättebra och kan även äta annan mat ;)

• Sing Star

På min BVC sa de att innan barnet är ett år ska man ge fryst eller färsk majs för burkmajsen är tydligen i någon salt lag. Annars är väl majs bara nyttigt och fiberrikt!

ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • 2006ängel

...det kan vara stoppande,...

• Fisan1

Majs är ju som sagt stoppande för magen o därför då bra för små känsliga magar .....Vad jag vet så är ju majs nyttigt...som vilken annan grönsak.....Har bara fått höra att man helst ska ge djupfryst majs till små...istället för på burk...dem innehåller "tydligen" mer salt

~*~ Vår Älskade Theafisa 060424 ~*~
  • jessikapersika

ok.. har inte hört ngt om saltet.. men stoppade har vi inte märkt n.. han har varit kass i magen ett tag nu.. men han dricker ju mkt vatten å så med..

• jummie

Burkmajs innehåller salt då de ligger i en saltlag.Kolla innehållsförteckningen på burken!

Vet inte om just majskorn har någon direkt stoppande effekt men skalen brukar vara hårdsmälta o kommer ut hela i avföringen.

Svar på tråden majs-bra eller dåligt?