• mamma

Lunch före eller efter sovstunden?

Min ettåring har börjat sova bara en gång om dagen (vid lunchtid/tidig eftermiddag). Ni som har det likadant - sover era barn före eller efter lunch?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-02 11:17:58:
    Vill tillägga att anledningen till att jag frågar är att han vill somna redan vid halvelva/elva och det blir knasigt att äta lunch redan vid tio. Är han för trött vill han inte äta alls.

• Svar på tråden Lunch före eller efter sovstunden?
  • Emeraldy

Min dotter är snart ett år och sover ibland bara en gång om dagen, men oftast två. När hon sover bara en gång så gör hon det efter lucnh. Annars skulle det bli på tok för lång tid till läggdags på kvällen

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • tez84

Min dotter är 13 månader och oftast sover hon inte alls men när jag får som jag vill så sover hon efter maten... Hon brukar få en liten längre sovning då hon somnar på full mage

• ankizen

äta först å sova sen har vi här hemma till båda grabbarna..:) 8 månaders over en stund innan lunch, sen äta och sen sover 22 monaders några timmar, sen även 8 månaders nån stund..

• ebben

min son äter ett mellis före o efter! Du får ju se själv vad som passar.......ätar han dåligt då han är för trott så kan ju lite frukt eller yoghurt passa kanske?

• ebben

han äter ofta o mycket kan jag tilläga......
    välling 150 ml vid 07:00
    mellis vid 10:00
    sova ett par timmar ca 11-13.(Varierar väldigt!!
    lunch ca 13:00
    middag runt 17:00
    välling 250 ml vid 19:00

• ebben

dessutom hinner han ofta med nån macka o frukt mellan målen också-glömde så klart skriva det.....
    OCH han äter TVÅhundra femtio på morgon o kväll.....skrev 150....

• Theia

zelda äter lunch halv tolv sen så lägger jag henne vid 12

Svar på tråden Lunch före eller efter sovstunden?