P-staven kliar så jag blir galen!!
Har någon annan varit med om att p-staven kliar??? Jag måste väl ta ut den om det handlar om allergi?
Har någon annan varit med om att p-staven kliar??? Jag måste väl ta ut den om det handlar om allergi?
Ingen?
Kan tillägga att jag har en rejäl svullnad så jag kan inte riktigt känna konturerna längre av själva staven.
Hur länge har du haft den? Ring till antingen sjukvårdsupplysningen eller till gyn där du gjorde det.. tycker jag.
Har haft den i nästan två veckor och den började klia i lördags.
Kvinnohälsan har tfntid kl 13 men jag ville ha lite kött på benen härifrån.
Jo det är klart. Har aldrig haft p-stav men jag hjälper till att puffa
konstigt.. tog ut min för 4 år sedan ungefär och ibland kan det klia där den suttit! (PUFF)
Jaså minsann??
BM sa att man kan blöda oregelbundet, men det här sa hon inte ett dyft om.
När jag började läsa i FASS om biverkningar blev jag nästan mörkrädd - man kunde drabbas av typ allt utom cancer... (inkl klåda och allergisk reaktion, det är därför jag ville kolla på FL)
Ska till bm imorgon för koll. Vi får väl se vad hon säger, men på tfn gissade hon på allergi.
Staven kapslas in under huden, typ läker fast, och det kan klia.
Det är ungefär som när ett större sår läker.
Ok, men kan det ta 10 dagar innan den börjar växa fast och därmed klia?
Jag har haft p-stav och den kliade som attans i början. Men det gick över sedan fast det kunde klia lite även efteråt tycker jag. Klåda är en av biverkningarna fast min barnmorska hade aldrig hört talas om det....
Har inte varit med om att den klira, har iof tagit ut min nu, men som nån annan sa, det kan ha med att göra att den "lägger" sig till rätta.
Har därimot upplevt att det kliar nu när man tagit ut den. Fick tyvätt hemska ärr på armen efter uttagningen, då min stav satt för långt in och dom fick snitta, flera gånger men men..
Mvh Ina
Nu har jag varit hos bm. Hon hade igår ringt Organon (som tillverkar p-staven) och hört sig för om vad min klåda kunde bero på. Tydligen handlar det om någon slags överkänslighet eftersom det bara kliar lokalt. BM hade en annan patient som också har klåda av sin stav emellanåt (och det har tydligen pågått eunder hela den tid hon haft staven - ett halvår).
BM rekommenderade mig iaf att testa hydrokortisonsalva ett tag för att se om det blev bättre. Det var upp till mig om jag ville kämpa på; någon infektion handlade svullnaden iaf inte om utan jag var snarare svullen pga överkänsligheten och troligen också för att jag kliat mig så mycket. *mutter*
Hej! Jag har råkat ut för den hemska klådan pstav, klådan kommer alltid på kvällen när jag Ska sova. Jag kliar sönder huvet, bh linjen troslinjen samt rumpan och ben får massa riv sår efter allt kliande. Men ska boka tid och ta ut den.