• Corpset

BB-väskan: Kejsarsnitt edition

Ni som har snittats/ni som skall snittas, vad har ni packat i BB-väskan? Jag sitter och skissar på en lista, men de listor som existerar känns väldigt "vaginal förlossning och åka hem efter en dag"-centrerade medans jag vet att vi lär bli kvar i minst tre dagar.

Som vanligt så lär jag glömma något viktigt ändå. Mobilladdare är en klassiker.

• Svar på tråden BB-väskan: Kejsarsnitt edition
  • jempagirl

Minns efter mitt förra snitt, jag blev jättetörstig efter operationen, drack massor med festis/mer. Ville inte ha vatten. Drack hur mycket som helst i flera veckor.

Inte säkert att det blir så för dig, men skulle nog ta med något gott att dricka.

• Miss USA

Inneskor.
    Något att fördriva tiden med typ tidning och spel.
    Bindor
    Mjuka byxor som går över operationssåret, och andra sköna kläder att gå runt med.
    Stora trosor som både ger plats till bindor och inte skaver på operationssåret
    Kamera
    Amningsbh + inlägg om du ska amma
    Kläder till bebis.
    En mjuk filt till bebis
    Nalle till bebis kanske

Något att dricka, lite frukt och godis

Skippa morgonrocken den använde inte jag.

Snart ska jag sluta mata puma
  • Zeb

Jag snittades och låg kvar fyra nätter. Ta med mammatrosor så att du slipper nätbyxorna, skönt att byta till bomull efter någon dag när man piggnat till. Mjuka egna kläder var oxå skönt, även om sjukhusskjortan är bra vid amning, bara att knäppa upp. Jag var så enormt törstig, både efter operation och då amningen började, be din sambo köpa med en STOR flaska mineralvatten.

• Corpset

Miss USA:
    Jag tänkte använda mammakläder/mammatrosor som går upp över magen. Hela magen lär ju inte försvinna direkt, så förhoppningsvis så sitter de uppe ändå. Annars finns ju gummisnoddar.

Jag tänker nog också skippa morgonrock och bara för det kommer det vara jättekallt och jag kommer ångra mig. :)

• Teskedsmamman

Sköna byxor som inte sitter åt och höga trosor

Jag packade den inte annorlunda inför den vaginala förlossningen faktiskt...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Lilleman i magen (v.24) BF - 070723
  • Corpset

Teskedsmamman:
    Jag tänkte mer på saker som "energirika snacks efetrsom man behöver energi till förlossningen", sånt behövs ju inte. Får ju ändå inte äta/dricka innan. Sen så tror jag att CD-spelare/CD-skivor kommer vara otympligt/ivägen redan. Man måste ju packa lite mer om man skall stanna längre.

Hos oss så behöver man packa ner egna blöjor och sånt, man får bara det som finns i babybagen.

• siamusen

Sockerfritt godis för att fa igang tarmarna

Här far man inte aka hem förän man bajsat och en pase sockerfritt godis har varit min râddning bada gangerna

• Skogsgrön

Har du lätt att bli förstoppad? I så fall, packa ner lactulose, man vill inte ta i med ett snitt. Och tofflor att ha i duschen- jag fick vårtor efter BB....

• rebmetpes

bra tråd.
    ska oxå snittas.

blöder man från underlivet eftger snitt oxå, eftersom nån skrev att man skulle ta med sej bindor ?

Svar på tråden BB-väskan: Kejsarsnitt edition