Kaosspassageraren skrev 2007-04-10 10:37:34 följande:
Till vuxna tycker jag garderober (gärna med skjutdörrar!) är oslagbart. Självklart inreder man dem så att man även kan lägga ihopvikta kläder och andra saker i dem. Det där kan man ju beräkna, hur mkt hängutrymme går det åt och hur mkt läggutrymme vill vi ha?Till barn är min erfarenhet såhär långt dock att det är lättare med byrå. Vet inte om det är storleken på kläder som gör att en bred men inte så djup förvaring verkar funka bättre? Vår son har en garderob och en byrå på sitt rum, men garderoben används mest bara till gömställe för honom själv och lite saker, medan byrån är hur använd som helst.Så mitt råd är att sätta in så mkt garderober ni har råd med, men fundera över barnrummet. Om ni inte kan sätta in mer garderober senare tycker jag att ni ska satsa på garderober där också, barn blir ju stora förr eller senare .
Till oss vuxna skulle jag vilja ha garderober med skjutdörrar. Kanske lite farligt för barnen att ha i sina rum, med tanke på klämda fingar osv.. Byrå låter bättre åt dem!
Tack för råden! Är oxå inne på mycket förvaring, frågan är bara vad för sort! Men man får väl variera lite från rum till rum antar jag

! Garderober som sväljer mycket är väl att föredra i resten av huset

!