• blivande fsk lärare

boken Yolanda!

jag vet inte ens vad jag ska skriva, är så jävla frustrerad sen jag har börjat läst boken! vet inte ens om jag kan läsa ut hela... är det någon som har läst den?? är det verkligen en sann historia? hur fan kan dom behandla en människa så? nu ska jag inte förstöra något för er som inte har läst den, men jag måste bara skriva om en sak jag läste i dag och höll på att kräkas på bussen... tjejen blir ju GROVT utnyttjad av alla typ och blir med barn hela tiden och de gör abort och hon föder barn som de styckar osv.. men det jag läste i dag tog priset. dom startar förlossningen på det mest grymma sätt som jag inte ens kan beskriva och den tar ut det för tidigt födda barnet och stryper det och skär upp det eller ngt (kunde inte läsa så detaljerat) och sen tvingar dom tjejen att äta köttet från bebisen... kan ni förstå då hur grym boken är?? jag har aldrig blivit så berörd av en bok i hela mitt liv, jag mår illa bara jag tar i boken!
    är det fler som läst den?? om inte så försök att läsa den men den är väldigt grov...

• Svar på tråden boken Yolanda!
  • mamma37

Nä jag har inte läst den men enannan bok är "Pojken som kallades Det" usch o fy som man kan som mamma behandla sitt barn............

Också en så´n man mår illa avmen som faktiskt kan vara bra att läsa för att förstå hur jä-la bra man har det!

// Kram Maria

• Meeri K

Det är en sann historia, jaa... Jag har läst hela, och jag blir fortfarande rörd när jag tänker på hennes öde... Det har faktiskt varit dokumentärer om henne också...

*Vill inte att det ska ta nio år att få till ett syskon*
  • Lola Jämtland

Jag har oxå läst Yolanda o den är fruktansvärd.

Böckerna om David Peltzers liv har jag oxå läst men Yolanda är fasiken värre.

//Jag har allt...o ändå saknas något......
  • Meeri K

Jag har också läst böckerna om David Peltzers, men håller med Lola att den om Yolanda är mycket värre...

*Vill inte att det ska ta nio år att få till ett syskon*
  • blivande fsk lärare

jag har oxå läst Peltzers böcker och trodde inte att det fanns ngt värre men jag håller med om att Yolanda är värre. det borde fan vara varningstext på den. hur fan överlever sådana barn som Yolanda och Pojken som kallades det, jag fattar inte det. en annan hade ju dött på en gång av alla smärta!

• Taurus 73

Har oxå läst Yolanda, och grymmare historia finns nog inte. *ryser*

• sallybuse

Jag har också läst boken.Hemsk och fruktansvärd.Men jag läste den för ca 1 år sen och då hette den gör vad ni vill men döda henne inte.Jag tycker att de är konstigt att där finns 2 olika titlar på samma bok.David Peltzers böcker har jag också läst och dom är lika hemska.Att man kan behandla sina barn på de visset fattar inte jag.

• Lola Jämtland
    sallybuse skrev 2007-04-02 22:09:03 följande:
    Jag har också läst boken.Hemsk och fruktansvärd.Men jag läste den för ca 1 år sen och då hette den gör vad ni vill men döda henne inte.Jag tycker att de är konstigt att där finns 2 olika titlar på samma bok.David Peltzers böcker har jag också läst och dom är lika hemska.Att man kan behandla sina barn på de visset fattar inte jag.
    Va? 2 olika?
    Heter den inte "Yolanda-gör vad ni vill men döda henne inte"?
    //Jag har allt...o ändå saknas något......
  • blivande fsk lärare

jo den heter så Yolanda-gör vad ni vill men döda henne inte, står så på boken iaf

Svar på tråden boken Yolanda!