• Fidelis ad urnam

Drinkrecept tack!

Jag ska till lillsyrran i helgen och fira påsk!
    Är trött på öl, cider och vin och vill därför ha alla era recept på goda och enkla drinkar.
    Jag blir jätteglad om de innehåller Havana Club, Añejo Blanco, då jag har en flaska av det hemma efter att jag gjorde Mojito innan vi åkte till Florida senast och Mojito tyvärr var asäckligt.

Tacksam för alla goda svar!

I may not agree with you, but I will fight to the death for your right to say it
  • Svar på tråden Drinkrecept tack!
  • gullican

Du kan blanda din Havana club med en skvätt cointreu, lite blå curacao, en aning limejuice och fylla upp med fruktsoda. Mums!

• KisseKattmamman

Havanna club - det är Rom va?

I sommras hade vi Jordgubbsskördeparty - mixade färska jordgubbar med rom!!! SMASKENS!!!

Köp massa goda bär å frukter och mixa på!!!

• Fidelis ad urnam

Mer recept tack!
    Och de behöver inte innehålla havanna club.
    Har ni inga goda, isiga recept??

I may not agree with you, but I will fight to the death for your right to say it
  • Fidelis ad urnam

Kom igen!
    Ni måste väl ha lite recept.

• plingplong

Jag har ett recept på en supergod is-drink!

2 stycken små tetra med tropisk juice
    2 stycken små tetra med lattdryck citron/lime
    7 dl starkt kallt te (brukar använda 4 te-påsar persika/mango te i 7 dl vatten)
    2 dl strösocker (blandas med te när det är varmt)
    7 dl vodka

Blanda och häll upp i glasslådor (brukar behövas två stycken), ställ in i frysen tills det blivit som en isig sorbet ungefär.
    Ta sen några matskedar i ett glas och fyll upp med fruktsoda/sprite!

Så grymt läskande och gott!
    Den alkohol-fria varianten brukar vara väldigt populär bland barnen åxå

• mamman i skogen

frusna bar sa far du kanongoda daquiris kolla in coctailguiden.com och skaffa en bra mixer om du ej har en stavmixer funkar utmarkt glom in te bort att ha massor med is hemma de flesta drinkar kraver mycket is funkar utmarkt att kopa fran typ mcdonalds eller ibland brukar typ ica ha losfrusen is.
    lycka till

Svar på tråden Drinkrecept tack!