• Jess69

Hur får man en 1,5 åring att ha på sig nya skor?

Har köpt lite nya vårskor till min 1,5 åriga dotter,
    men hon vill inte ha dom på sig...!
    Det är rätt storlek, så dom är inte för små...och
    köpa större kan man ju inte göra bara för att..eller?

Hur gör man? Förstår ju att dom är ganska "hårda"
    (som alla nya skor är) men man måste ju börja nånstans?
    Jag har försökt böja och bända dom, men hon vill inte
    ha dom på sig...

Nån med några tips och/eller knep?

• Svar på tråden Hur får man en 1,5 åring att ha på sig nya skor?
  • JennieL

hon kanske inte vill ha dem...

• KristinaE

har aldrig haft det problemet förutom när sonen var mindre och han tyckte stövlar var jobbiga att ha på sig.
    Hon kanske helt tänket inte tycker dem är sköna, kan du inte byta mot några andra?
    Annars är det nog bara att försöka och försöka, gör det vid en lugn stund. Hon kanske kan få gå in dem lite inne.

• Jess69

Det är tre olika par skor....väldigt olika...ett par
    ballerinaskor (dvs "öppna") ett par gympadojjor med
    kardborreslejf...och ett par "promenadskor" utan
    snörning...

Så jag vet inte riktigt vad jag isåfall skulle byta till?!?

• Boos

vi har sagt till vår son att han har fått NYYYYA skor. wow du har NYYYYA skor!!
    så varje gång vi ska gå ut, hämtar han skorna och säger nyyyy..
    han tycker de är jätte kul...

men ta på henne dom och låt henne gå i dom bara, hon vänjer sej, är dom lagom storlek är de ingen fara ju..
    fråga henne om "mamma får se om hon kan gåi dom nya skorna" man kan lura barn ganska lätt...

• Wkd chick

vi gjorde oxså som boos sa å det funkar jätte bra. han hatar oxså nya skor... han vill bara ha sina gammla men vi säger Leon vilka fina skor du har! :) funkar alltid :)

• terran

Min tjej bara gallskrek när jag tog på henne skorna Men efter några ggr så blev hon van vid dem. Och jag jobbar i skoaffär

• game set match

Låt helt enkelt dottern vara med och handla. Då kan hon få välja själv mellan ett fåtal skor som du anser är bra. Och då inte bara till utseendet utan att hon provar och jämför. Det funkar redan på så små barn.

• Hemma hos oss

Kom hit med skorna! Min son 1,5 år är GALEN i skor.
    I alla skor. I alla storlekar. Nya. Gamla. Mina skor. Grannens skor. För små skor. Klackskor. Rubbet!

Skämt åsido, jag har inget supertips. Förutom att lirka och locka och hoppas att hon ändrar sig. Lycka till!

• memlan

Göm de gamla skorna på kvällen och säg att det inte finns några andra och att man måste ha skor när man går ut. Så gjorde jag när vår dotter bara ville ha gummistövlarna...

• Tinkolina

Vi kör alltid med att de nya skorna gör något speciellt. Ett par var jättebra HOPPSKOR... Wow va spännande. Nu har vi ett par jättebra SPRINGSKOR... som springer fort, fort.... de är poppis nu "ping-korna" som han kallar dom.

Det var ett tips som funkar hos oss. Lycka till!

• Jess69

Tack för alla tips!!

Hon var faktiskt med och valde skorna själv...och var
    sådär supernöjd och glad, så jag trodde det skulle
    funka ...men icke.

Imorse försökte jag...var verkligen "överexalterad"
    och pratade om hennes NYYYYYYAAA skor och "åhhh vad
    fiiiiina" osv..javisst, hon var eld och lågor...tog på sig dom....bara för att 30 sek senare stå och hoppa och nästan gråta för att hon inte ville ha dom på längre...

Men men...får väl fortsätta försöka...annars kommer dom
    i ett paket till er Hemma hos oss!

Svar på tråden Hur får man en 1,5 åring att ha på sig nya skor?