• Bast
    Äldre 2 Apr 20:16
    5097 visningar
    7 svar
    7
    5097

    "Stopp och väx" typ, fast nåt annat.....

    Jag läste i någon tidning (minns inte var, förvirrade jag!) om något medel man kunda ha på barnens naglar för att förhindra nagelbitning. Det var INTE det traditionella "Stopp och väx", utan de var ett medel som man kunda ha på och som varken gick att suga bort eller ens att tvätta bort!

    Någon som vet vad jag menar?
    Namn på produkten och vart man kan köpa det!!

  • Svar på tråden "Stopp och väx" typ, fast nåt annat.....
  • markat­tan
    Äldre 2 Apr 20:20
    #1

    skulle verkligen behöva den jag!..inget funkar..psyket är vasst som fasen...

  • Äldre 2 Apr 20:29
    #2
    markattan skrev 2007-04-02 20:20:48 följande:
    skulle verkligen behöva den jag!..inget funkar..psyket är vasst som fasen...
    I ditt fall skulle jag tipsa om att bygga naglar...

    Vad det andra medlet heter vet jag tyvärr inte
    Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Lilleman i magen (v.25) BF - 070723
  • Bast
    Äldre 2 Apr 21:37
    #3

    Ingen som känner till detta "mirakelmedel"?? Min dotter tuggar sönder sina fingertoppar.....

  • Hille3­0
    Äldre 22 Apr 21:30
    #4

    Vi har en liten flaska som heter STOP N GROW hemma. Företaget som gjort den heter Mentholatum och är från Skottland. Det är inte den traditionella stopp och väx flaskan, men innehållet är kanske detsamma? Den har vi köpt på apoteket,det smakar verkligen vidrigt och sitter kvar åtminstone en handtvättning.
    Kanske kan vara något?

  • Bast
    Äldre 22 Apr 21:50
    #5

    Tack!
    Helt klart värt att testa, även om det inte var det som jag läste om!

  • Anksan
    Äldre 22 Apr 22:02
    #6

    Finns något som heter Nibble no more (gulligt det lät då ) nagellack som förutom smakar illa så stärker det naglarna tydligen.

  • Wed 11 May 2022 21:11
    #7

    Kan det vara den här? 

    www.kronansapotek.se/kidsner-ali-nagelpenna/p/791324/&gclid=CjwKCAjwve2TBhByEiwAaktM1G81VB9_-_Lbm4tXSf5tGVwFxumaCKd3jiZVlE5w_Leyv7cZCnTAfxoC3ScQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Svar på tråden "Stopp och väx" typ, fast nåt annat.....