• Mamma Zara

vad betalde ni för er jord??

Hej!!
    Vi ska göra om vår gräsmatta... men har inte riktigt kolla på hur mycket jord kostar per kubik meter .. vad har ni betalat ??

Jag har hittat ett ställe... det är typ 100 kr kubiken sen ska dom ha en 600 kr för att lassa hem det med.

billigt el dyrt?

(/Zara

• Svar på tråden vad betalde ni för er jord??
  • Vaniljmamman

transporten brukar kosta massor i förhållande till vad jord/grus mm kostar, så det stämmer säkert.

• ALJO

Billigt om du bara betalar 600 spänn ifrakt för ett lass..? Jag betalar nog 2000 kr skulle jag tro, då är kanske 1000 kr frakt. Fast jag talar om ett lastbilslass, det är många kubik.

• obelix

Vi betalade 95:- Kubiken inkl. tansport ex moms för bra matjord

• Mettan69

jag beställde ett lass i går och då kostade det 175kr kubiken inkl frakten. Det går ca 10-12 kubik på ett lass sa han.

• Mamma Zara

ok tack... hur mycket vet man hur man ska ha eg?? jag menar hur tänker nii typ cm högt??
    Vi måste göra om vår halvdanna gräsmatta... ska fräsa osv.. hmmmm hur mycket ska man ha eg?

• MajaW

Jag funderar också lite över detta, en följdfråga är vad som krävs när man sedan fått hem jorden. Det lär väl inte bara vara att kratta ut den kan jag tro? Kostar det att hyra maskiner eller dylikt.
    Hoppas att det är ok att ställer en följdfråga i tråden.

Svar på tråden vad betalde ni för er jord??