• skorpion78

Hjälp!! Ett bra finnmedel någon?

Jag har såna hemska finnar på rygg,nacke,hals och i ansiktet. Jag har provat nästan allt, men inget tycks hjälpa. Jag hoppas de finns nån här som kan ge mi råd till nåt bra finnmedel.

• Svar på tråden Hjälp!! Ett bra finnmedel någon?
  • Snirkel

Gå till en läkare och be att få tetracyklin eller motsvarande.

• Annabel

om du har mycket acne så tycker jag nog att du ska söka hjälp hos läkarn - finns ju en del receptbelagda .
     hoppas verkligen det löser sig för dig!

• skorpion78

Ingen som har förslag på ett receptfritt bra medel?

• Annabel

du kan ju gå till en hudterapeft eller fråga på apoteket - de kan ju se vilken hudtyp du har
    och ge dig råd utifrån det.

För mig (har dock bara haft lite ungdomsacne) va tee tree oil bra. men det är ju inte å recomendera om man har mycket acne ..eller om man har torr hy - torkar ju ut.
    tror det absolut bästa du kan göra är att söka riktig hjälp!

• eleonore

Basiron tycker jag är bra. Den är receptfri

• Meline

Det finns ingen anledning att köra receptfritt om du har mycket problem. Jag lovar, du sparar mycket tid, ork och pengar genom att gå direkt till hudläkare än att pröva själv med tvättar och krämer.

Vill du ändå testa receptfritt så finns Basiron, stioxyl, bexid och liknande på apoteket. De fungerar likadant, så det är ingen större skillnad mellan dessa. Låter bara jobbigt att stå att smörja om du har både på ryggen och kring halsen och i ansiktet, tror att det skulle fungera bättre med något som verkar på hela kroppen. Basiron finns dock som tvätt, så den kanske är lättare än krämerna på större områden.

• Neox

Gå till en hudterapeut dom är experter när det gäller hud. Du får en hudanalys på just din hudtyp, du kommer få reda på hur du exakt ska göra för att bli av med dina problem. Mdformulations har effektiva krämer och du kan göra AHApenslingar så ska du se att du snabbt blir av med dina bekymmer.

• Lilla bebisen Natalie

Aloe Vera Gelly som finns att köpa i hälsokosten är bra.

• skorpion78

Jag gick o köpte Basiron. Få se om den hjälper. Bara undrar om man ska ha nåt upptill? typ nåt ansiktsvatten lr ansikstvätt?

• Mawriii

stioxyl,basiron,och aco ansiktsvatten:) receptfritt och finns på apoteket

Svar på tråden Hjälp!! Ett bra finnmedel någon?