• Nymphéa

snacktråd för smilat

Välkomna! Tänkte att det kan vara kul att "umgås" här. Då kan vi ju hålla koll på varandra lite bättre och alla får höra om framsteg och så.

När jag spånade på namn till gruppen så kom jag på nåt kul/spooky: I namnet SMILAT (som jag bildat av våra förnamns begynnelsebokstäver) så är alla våra barns begynnelsebokstäver med också!! Iofs är A bara med en gång, men ändå... Är det en slump eller har vi bara dålig fantasi

• Svar på tråden snacktråd för smilat
  • Linna81

Hej !
    Det va ju en kanon ide, Du är påhittig du.
    Jag sitter här alldeles yrvaken ska gå och göra gröt till min lilla solstråle. Hon ligger i köket och kvittrar. Det va kul att ses igår.
    Kram på er.

• Lelisa

Halloj!
    Håller med föregående talare, kanonide! Ja visst var det kul att träffas igår, tiden går så fort bara så det känns som man bara umgåts fem minuter när det är över. Men vi ses ju nästa vecka igen, ser fram emot det.
    Här är det snart dags för lunch, prinsessan börjar bli lite kinkig så det är väll dags att gå ner och lösa av "barnvakten"
    Kramiz

• Linna81

God morgon!
    Är det nån som är vaken?

• belt01

Morrn morrn! Smilat vilken kul ide! Det hade jag aldrig kommit på själv! Var ni på sultans city el? Var det trångt?

• Tofuline

Himla bra idé! Nymphéa är påhittig hon! Det var väldans trevligt i måndags. Inte alls särskilt trångt. Stod du och väntade nånstans alltså Ida? Fy vad trist.....
    Vi provade med välling i förrgår. Ingen hit. Tror han tyckte det var gott men problemet är att killen inte kan suga på nåt annat än mammas bröst. Känns inte som om man vill ge välling med sked precis. Vi trälar väl på ett tag.

• Lelisa

Tjingelin!
    Har lite lättare träningsverk efter att ha hjälpt min bror att flytta igår, blev en sen flytt då de anlände från Halmstad till Nyköping vid 21:30. Mormor var barnvakt och när vi kommit nästan fram till Nyköping ringer hon (mormor) och jag hör Leah skrika hysteriskt i bakgrunden. Hade nästan skrikit sen vi åkte (25min), hon hade provat alla knep inget funkade, jag satt och sjöng Ekorrn satt i granen i telefon, blev lite lugn ett tag. Tills Magnus kläkte ur sig, har hon kollat blöjan. Bajs så klart... Sen blev hon lugn och jag med...

Vill inte påstå att jag har en hemsk svärmor däremot har vi lite olika stil. Men det är inte straffbart har däremot följt en tråd om endel hemska och då menar jag verkligen hemska svärmödrar. Fan vad endel kan hitta på. Men lite rolig är den att läsa rekomenderar den men den har blivit ganska lång nu.
    www.familjeliv.se/Forum-5-98/m18304465.html

Hej hopp...

• belt01

Tofuline: Nej då jag stod inte o väntade...sprang runt på varenda fik istan nästan o letade. tror nog det var ni era krakar som fick vänta. Fick du mailet?
    Känns som vi gett upp vällingen..hon älskar gröten så hon får det istället. Men nångång ska vi väll försöka ordetligt.. Pipmugg kanske? Den dricker Alvida vatten ur, hon verkar kunna handskas med den bättre än flaska.

Ibland är dom bra att ha karlarna (inte bara ibland, ganska ofta),tänkte på Leahs blöja..hihi. Skönt att hon lugnade sej!

• Nymphéa

Leahlej
    Fy så hemskt att höra skrik i luren när man är på väg därifrån! Tur att det var lätt avhjälpt.
    Ska läsa svärmorstråden. Själv har jag en jättebra svärmor som är hjälpsam och lyhörd. Man är ju rätt känslig såhär i början av sitt föräldraskap men hon "klampar" verkligen inte på utan är snäll.

Jag skrev ett långt inlägg i förrgår men det ramlade visst bort! Det är så ibland här på fl tycker jag. Händer inte bara mig...

Håller på att packa inför fjällen som bäst. Fick just reda på att det finns tvättmaskin, torktumlare och torkskåp så jag slipper ta med hela Isabellas garderob iaf
    Man packar verkligen annorlunda nuförtiden. Prio ett är skötväskan och Isabellas kläder, prio två är vagnen och alla leksaker och underhållning, prio 55 är mina egna prylar...

Ha en himla glad påsk allihop och ät ordentligt med ägg!!

• Lelisa

Har en kompis vars barn aldrig lärde sig dricka ur nappflaska. Hon åt gröt morgon och kväll istället för välling. Det är ju helt ok men jag känner att det man bli lite mer mys om de dricker kvällsvällingen ur nappflaska.
    Vi övar med nappflaska och det går bättre, snart är det nog dags att prova med välling i och se om det går den här gången. Får ta hjälp av karln i huset så hon inte känner tutt doften när hon dricker

• Nymphéa

Välling har jag också tänkt att börja med snart. Isabella dricker inget vidare ur nappflaska när det är vatten i men det är på gång verkar det som och får hon smak på vällingen så borde det ju funka. Tycker också att det blir mer mys med flaska.
    Kolla första filmen i galleriet för att se vad hon tycker om äppeljuice: anna.zoomin.se/A6734

Svar på tråden snacktråd för smilat