• FruSöderström

Katt som rycker i svansen?

Jag undrar om det är någon som vet vad det kan bero på då en katt rycker i svansen.

Första gångerna det hände så skrattade jag som tusan åt henne, det så så otroligt roligt ut. Det ser ut som att svansen har ett eget liv och att hon inte kan kontrollera den. Då den rycker så attackerar hon svansen också.

Men nu börja jag fundera över vad det kan vara då det händer väldigt ofta, flera gånger per dag.

Är det någon som vet om det tyder på något eller om det är helt ofarligt?

• Svar på tråden Katt som rycker i svansen?
  • Tinna66

Min katt rycker med svansen när han är lite otålig...

• TinaElisabeth

Min katt gör lika dant! Jag vet inte alls varför! Hon far runt och morrar som ett odjur här upp och ner i trappen för sig själv oxå.

• FruSöderström

Skönt att våran knäppis inte är ensam då! Tack för era svar!

• Mirro

Vår katt gör så när hon är rastlös och vill ut, eller om hon vill på lådan.

• Tini

När min katt gjorde så hade han blivit påkörd av en bil, iaf en rejäl knuff. Så hade smärta o därför ryckte svansen så som du beskriver.

• Hallonsaft

Det är otroligt vanligt med epelepsi hos katter. Vår ena katt har det och han får ryckningar i svansen och ibland biter han sig i svans och bakdel när anfallen kommer. Går att medicinera bort.

• jossan01

Det är ingen EP!!! Katter sätter sina dofter så min gör likadant flera hundra gånger!

(¯`°?.¸ ♥Längtar efter en liten!!!♥¸.?°´¯)
  • Rigmor Mortis

Hur gammal är hon? En ungkatt som känner sig understimulerad kan hitta på nästan vad som helst för att stimulera sig lite

Svar på tråden Katt som rycker i svansen?