• Ida 84

Intensivkur för att få bort min GRÖNA hårfärg?

Japp, mitt hår är grönt... Inte så läckert när jag är van vid att vara blond..
    Det är antagligen för att det är höga kopparvärden i vattnet jag duschar i.
    Skall köpa silverschampo men skulle gärna vilja få bort det på en gång. Har hört att toning inte funkar utan bara blekning, men att man då samtidigt riskerar att bara förvärra det eftersom det öppnar upp håret mer..

Någon som har ett annat bra tips?

• Svar på tråden Intensivkur för att få bort min GRÖNA hårfärg?
  • Wilja

Om du kan tänka dig att bli lite mörkare kan du ta en färg med rött i, det neutraliserar det gröna

• Snussi

Jag har själv råkat ut för samma sak! Usch och fy! Det bästa du kan göra är att välja en hårfärg med lite röda nyanser i.

• SvenskEngelsk

Skulle aldrig göra det hemma

Är man åt det blonda gröna håller BÖR du nog lägga i pigment INNAN en röd färg....

Köp silvershampoo, det hjälpte mig då jag var missnöjd, en blekning gör ju håret till RIS om de redan är påverkat!!!!

Lycka till!

• dolcevita

Hej!
    Har haft samma problem och mixtrat med alla möjliga grejer för att få bort det.
    Mitt råd gå till en duktig frisör och beställ en färgning/toning i en röd nyans!

• Plankis

här har du en till med grönt hår pga vattnet här där ja bor. å så störigt har testat de mesta å frågat tusen frisörer också lika grönt för d.

• Ida 84

Nu har jag varit runt hos ett par frisörer och även pratat med en kompis. Kompisen rekomenderar att man före tvätt gör som en inpackning av en treo upplöst i ca 1 dl vatten ev sprayar håret med lösningen innan varje dusch.
    En frisör rekomenderade silverschampoo och ev toningsmousse för att dölja det värsta innan schampot fått bort allt.
    Den andra frisören rekomenderade ett riktigt djuprengörande schampoo som man skulle tvätta med, sedan att man skulle göra en inpackning med askorbinsyra (stavning?) upplöst i vatten i 20 min. Sedan samma schampoo och ett bra mjukgörande balsam...

Så nu har vi grönisar nått att mixtra med i helgen..

Jag har köpt schampoo och askorbinsyra eftersom det skulle ta bort det fortast.. annars får jag väl bli rödhårig i påsk...

• nettan 2

Har råkat ut för samma sak och jag använde ett schampo med rött i. Det naturaliserade det gröna.

• dolcevita

Jag har provat alla dom kurerna du fått tips om och inget hjälper....
    Sorry.....

• Ida 84

Jag hade i askorbinsyra och det tog bort det gröna och det har inte kommit tillbaka än även om jag tvättat håret i samma vatten (fast med bättre schampo) sedan i tisdags.. Så för mig funkade det, den här gången iaf..

• dolcevita

Ida84: Hur gjorde du???
    Jag kanske hade i askorbinsyran för kort tid?

• Ida 84

Först tvättade jag håret med djuprengörande schampoo och sen hade jag i syran som jag blött upp med vatten och maserade in i hela håret och hade det så i drygt 20 minuter innan jag tog schampot igen och tvättade ur det..
    Men blir ditt ¨hår också grönt pga kopparhalten i vattnet?

• Stella79

Jag har ett schampo för blondt hår, som tar bort gula nyanser, men det skulle kanske funka, det är jättebra på mitt hår, silverschampo, det heter TEKNIA, finns å köpa hos frisören!!

• dolcevita

Ida 84: Ja, det är pga vattnet som mitt hår blir grönt....
    Blir värre när jag blekt det så det har jag slutat med...
    Ska testa med schampo o askorbinsyra!

• cazzi

hej jag r frisör och rekomenderar att INTE vara så flitig med silvershampot. det hjälper inte så bra mot det gröna och risken finns att shampot som är lite starkt för håret torkar ut det och gör att det drar till sig ännu mer av det gröna. jag har samma problem själv och det enda jag kan rekomendera är att börja med en utrensningskur (matrix har en vet jag) annarrs har jag ingen lösning på problemet. jag försökte ett tag att tvätta håret på jobbet och hos vänner men det va ju skitjobbigt så jag gör rensningen nån gång då och då istället. ha man superblekt hår kan det vara bra att göra en färgning i en ljus blond nyans för at "fylla" ut håret lite så det inte kan suga åt sig det gröna.

• dolcevita

Cazzi: Ok, men vad tror du om askorbinsyra då?
    Vet att man ska vara försiktig med silverschampot, kan bli grått.... (Har testat det oxå! Ha, ha....)

• Ida 84
    dolcevita: Ja det skadar ju aldrig att prova.. Se bara till att du inte får syran i ögonen eller var försiktig om du har sår i hårbotten eller så... Kan lova att det inte är en skön känsla...

cazzi: När jag pratade med en frisör (hon som rekommenderade syran) sa hon att man kunde använda silver schampo men bara vid behov just för att det sliter på håret och att det då drar åt sig mer grönt.. Men hur är det med toning och liknande? för jag har fått bort det gröna men jag vill ju inte att det skall komma tillbaka.. Men håret ser lite gult ut fortfarande.. Vad skulle du rekommendera i första hand? silverschampo eller toning? (håret är inte blekt eller liknande från tidigare)
  • cazzi

toning tror jag mer på. men askorbinsyra vet jag inte nåt om. men säger frisören det så är det nog så. är väl ingen kemist direkt men det kankske är det som är i den kuren som matrix har? silvershampo har inte hjälpt mig iallafall. lycka till kram c

Svar på tråden Intensivkur för att få bort min GRÖNA hårfärg?