• Stella

Viktminskning efter p-piller?

Har precis slutat med p-pillren. Brukar man gå ner i vikt genom att sluta?

Stella

• Svar på tråden Viktminskning efter p-piller?
  • Jossebell

det beror om du har lägre kalori intag än utgifter. Dvs om du fortsätter att äta som medans du åt p-piller kommer du inte att gå ner i vikt om du inte gjorde det medans du åt. Vad man däremot har upptäckt är att vissa har lättare för att hålla sig inom ett normalt kalori intag när de slutat med piller.
    När du äter p-piller så lurar du kroppen att tro att den är gravid hela tiden och det innebär att en högre hungerskänsla ofta infinner sig.

• lisa

Jag varken ökade eller minskade i vikt när jag slutade med mina p-piller men jag mår mycket bättre. Jag känner mig piggare och gladare och har mer lust.

• Amberina

Jag har gått ner 4 kg sen jag slutade med piller i januari, har fått lite sämre aptit!

• Alice

Om du band vatten i kroppen när du åt ppiller (vanligt) har det försvunnit nu när du slutat, dvs det är föromodligen helt normalt att förlora några kilon.

• snuffan

Jag har gått upp några kilo och har fått en mage, jag som var i stort sett platt innan ...

• elma

För mig har det blivit som för snuffan. Vikten har gått upp lite och dessutom känner jag mig hungrig hela tiden.

• kajsa

Samma för mig som för Snuffan och Elma, jag har gått upp ett par kilo sedan jag slutade med p-piller. Jag känner mig hungrig och sugen på något hela tiden. Men jag mår mycket bättre, är mycket gladare!

• Fru Larzzon

För mig stod vikten still när jag slutade med p-piller. Däremot tyckte jag att jag inte är lika hungrig och sugen på gott längre.
    Min livslust och sexlust kom tillbaka också :)

• Emzas

Jag har också gått upp! Började med ppillrena 96 men fick en propp i hjärnan av dem förra året så nu har jag slutat...

• Tindra

Här är en till som gått upp! Vad skönt att höra att man inte är ensam, jag trodde att jag inbillade mig! Då är det inte så att jag ätit för mycket vilket jag ska förklara för min konsulent på VV nästa vecka!

Svar på tråden Viktminskning efter p-piller?