• linedja

Hur lång tid innan penicillin verkar?

Min son har öroninflammation och började på sin Kåvepeninkur igår. Fick två doser igår, och idag var det ingen förbättring alls. Han verkar snarare har mer ont och febern har inte sjunkit.

Hur lång tid är det OK att det tar innan man märker någon skillnad? När han har varit sjuk innan har det varit bättre dagen efter...

Är det ingen förändring tills imorgon får vi väl byta penicillin antar jag, men jag tänkte höra om någon här inne har koll på detta?

• Svar på tråden Hur lång tid innan penicillin verkar?
  • Ylwis

2-3 dygn tar det innan penecillinet börjar ge ngn verka.

• Birgitta2

3 dygn får du räkna med. Det är lite individuellt. Men byt inte penicellin. Kåvepenin borde ta bort eländet.

• linedja

Jaså är det så pass? De gånger han har fått penicillin innan har det blivit bättre efter kanske två doser, men det kanske är olika?

• Birgitta2
    linedja skrev 2007-04-03 11:43:21 följande:
    Jaså är det så pass? De gånger han har fått penicillin innan har det blivit bättre efter kanske två doser, men det kanske är olika?
    Det kan nog bero på hur pass vår infektionen är. Ibland är den lättare och då kanske det räcker med ett dygn eller två.
  • Kami74

Mina barn har det verkat efter 2-3 doser, aldrig längre än det, trots enorm värk och inflammation i båda öronen.

Hoppas det ger med sig snart...det är ju så synd om dem *kram*

• Sallisen

På tredje dygnet ska det ha vänt senast.

• linedja

Ok, tack för alla svar! Jag kommer nog att ringa vc och fråga iallafall om det inte är bättre imorgon.

Usch, det är så jobbigt när han är sjuk...

Svar på tråden Hur lång tid innan penicillin verkar?