• Josse

Romantisk weekend i Sverige, vart ska vi åka??

Hej,
    Jag och maken brukar varje år sista helgen i maj åka iväg bara vi två, tors-sönd. Förra året var vi i London och för 2 år sen var vi till Helsingfors. Vi har nu lite svårt att bestämma oss för vart vi ska åka iår. Vi tänkte stanna i Sverige men vårt vackra land gömmer en massa skatter som jag tänkte be er om hjälp att tipsa om.
    Vi kan i princip tänka oss att åka vart som helst i Sverige. Vi bor i Sthlm men här i stan vill vi inte vara!
    Alla tips och ideer är välkomna.
    //Josse

• Svar på tråden Romantisk weekend i Sverige, vart ska vi åka??
  • Jess69

Inte så långt från Sthlm kanske, men ändå en liten
    bit...åk till Trosa

• Trojali

Sundbyholms Slott (hotell) i Eskilstuna är endast ca 12 mil för er att resa samt en naturskön samt romantisk plats att vara på. Dom har kärleksweekend för par då man får bo i lyxiga sviter i en mycket fin miljö finns paket med hela kittet inlagt på deras hemsida. Jag har jobbat där och kan verkligen rekommendera det...inte för att jag får provision utan bara för att det verkligen är värt ett besök! Ha det bäst!

• Egensinnig

Mölle- vackert, charmigt, otroligt naturskönt. Fantastisk mat - pröva hjortracks på Grand Hotell, Möllespätta i hamnen. Fika hos Flickorna Ljunggren. Promera på Kullahalvön , upptäck grottor, fika vid fyren. Se slottet, shoppa i Helsingborg/Helsingör/Höganäs.

Dedssutom finns Arild och andra mysiga ställen runt omkring
    Klättra ner o se Nimis o Arx

Lite lyxigare: www.grand-molle.se/
    Budget men rent o mysigt. www.strandgarden.se

• anbiel

Mölle håller jag med om! Särskilt när det inte är mitt i sommaren.

Eller närmare, ut till Grinda eller Utö. Om det nu, som sagt, inte är mitt i högsäsong...

• Cece2

Åkerblads är jättemysigt och sååå god mat.

• Jenny7804

www.haringeslott.se ligger utanför Västerhaninge. God mat o mysigt! Supertrevlig personal.
    Är lite partisk:) Jobbar på en anläggning inom "gruppen".

• Miss Bubbelgum

Vi var för ett par år sedan på Vadstenas klosterhotell. Miljön (tex Heliga Birgitta museet) och maten var KANON! Middagen intogs i huset brevid, i munkarnas gamla matsal, innan var det vinprovning nere i källaren, mysigt! Däremot blev vi lite besvikna eftersom det var två enkelsängar i rummet... vi hade ju valt en romantisk weekend...

• Johnna

Varbergs Kurort kanske? Fantastiskt spa av större format med mkt vällagad mat.

• Kix01

Karlaby kro på österlen i skåne är underbart!!!

Svar på tråden Romantisk weekend i Sverige, vart ska vi åka??