• Tineling

Vad betyder en svart katt i dröm?

I natt drömde jag en svart hemlös katt kommer springande in till min dotters rum så jag blev arg och ville slänga ut den. Min dotter tyckte förtjusande om katten och försökte klappa den men jag hindrade henne från den. Den sprang runt sen sprang den ut.

Vi har för övrigt inga katter men vad betyder den det känns bara så läskigt på tanke den betyder kanske otur.

• Svar på tråden Vad betyder en svart katt i dröm?
  • Ipomea

Om du jagade bort den får du tur helt plöttsligt!!

• morsatill3

KATT: Katten anses symbolisera falskhet men också huslig lycka. Det finns många tolkningar av kattdrömmar   och här följer några. Se svart: hotande fara. Se vit eller randig: trivsel i hemmet. Höra jama: du är otillfredsställd. Bli klöst av: din vän är svartsjuk av sig.

• Tineling

Tack för hjälp ja det känns bara så läskigt. Om det är huslig lycka så är det tur för jag drömde om den i våran nybyggda hus.

• anbiel

Om man nu tror på den typen av symbol-tolkningar...

När vi drömmer plockar vi upp intryck, minnen o tankar från vårt undermedvetna och hjärnan plockar ihop dessa rätt "godtyckligt".

Har man massa funderingar kring nånting så är det klart att detta påverkar drömmarna.

Jag tror inte svart katt just betyder nåt. Men den känsla du hade i drömmen går förmodligen att härleda till något du funderar kring eller upplevt nyligen.

Konstigare än så är det inte.

• Tineling

Vad jag tänkte på innan jag drömde var att jag ville skydda henne kanske var det därför

Svar på tråden Vad betyder en svart katt i dröm?