• lollipop21

lättare att bli gravid efter missfall ?

Hejsan !

Har precis kommit hem från Kvinnoklinikens akut och fått tyvärr bekräftat att jag har haft ett missfall i helgen - suck ! -
    Nu undrar jag efter ha läst lite här på nätet att vissa anser att det är lättare att bli gravid igen efter ett missfall - någon som vet lite fakta runt detta ?
    Vill ju så jättegärna bli gravid så fort jag kan igen.
    Kramizar Louise

• Svar på tråden lättare att bli gravid efter missfall ?
  • Rigmor Mortis

Enligt min barnmorska är det så, då kroppen "vet" vad det gäller och är inställd på det. För oss tog det ett år första gången men bara fyra månader (varav jag bara hade äl tre gånger) efter missfallet.

• Canan

Min BM sa samma sak. Tog 2 år till första grav. men efter MF gick det på första försöket.
    Lycka till!

• Annica med A 03 och L 05

Först och främst - jag beklagar sorgen. Det är oerhört tragiskt och jobbigt med missfall. STOR KRAM!

Jag blev gravid på en gång efter mitt mf (vecka 6, julafton 2004). testade positivt den 19/1 2004 (knappt en månad senare). Resultatet leker här brevid mnig. :) Tidigare har det tagit mig mellan 7 månader och ett år att bli gravid. (1 utomkveds, 1 dotter, 1 mf). Det var som att kroppen skrek "BEFRUKTA MIG" för vi var t o m bortresta under ÄL efter MF:et och fick enbart "till det" 4-5 dagar innan... :) Trodde aldrig att jag skulle ha blivit gravid, men det hade jag alltså!

Lycka till!

• Balouu

Vill börja med att beklaga missfallet. Jag fick missfall när jag var i vecka 8. Jag har dessvärre inte lyckats bli gravid än och det har nu gått sex månader. Jag har däremot läst om flera kvinnor som nästan direkt efter missfallet blivit gravid igen. Vi håller tummen för att du snart är gravid igen!! Lycka till och kramar till dig!!

Svar på tråden lättare att bli gravid efter missfall ?