• Anonym

Gula tänder

Hur får man tänderna att bli lite vitare? har gula tänder och har man något vitt som överdel så ser de bara ännu gulare ut, vill kunna ha lite vita plagg i sommar utan att behöva ha munnen stängd jämt.

• Svar på tråden Gula tänder
  • Anonym

Åh, jag vill också veta! Jag har t o m funderat på att lägga ut pengar på att få dem blekta! Jag har de gulaste tänderna i förmodligen hela världshistorien och då dricker jag varken kaffe, rött vin eller te! Är inte det fantastiskt då? Fast hela mammas sida av släktingar har jättegula tänder, så jag antar att det går i generna....*suck*

• DoDo

hej har hört att den här blekningen ska vara bra.. ska prova den själv dentway.se/

• Anonym

Jag kan tyvärr inte köpa nån blekning då jag har en plasttand där fram, så även andra tips är välkomna.

• Familytime

Men då vet jag inte riktigt hur du ska kunna bleka tänderna billigt hemma, det är nog problem eftersom du kommer få en annan nyans på just den tanden. Kanske ska du söka tandläkare, men det kommer bli svindyrt... Jag var precis inne på dentway.se och jag fastnade direkt. Ska defintivit hem och diskutera med gubben min om huruvida ekonomin tillåter detta fåfänga inköp!

• GussanGos

sambon min såg nån reklam i en tidning om någon tandkräm som förut bara fick säljas hos tandläkare som nu får säljas direkt till personer ist.... Just för att den antagligen är ganska stark men ska vara kanon för att "bleka upp, slipa bort" gula tänder. Så han köpte hem en till oss....ganska dyr dock.... Har bara hunnit prova den kanske en vecka, så jag vet inte än om den är så kanon som det står.....men ett tips iaf...  finns på opalescence.se

Livet är farligt att leva, underligt att socialstyrelsen tillåter det.
  • MeandHim

Känner en som ör tandläkare och hon sa att bleker man tänderna förstöe man emaljen och visst det fattar väl vem som helst. MEN om man blekt bort större delen av emaljen så är lagret under emaljen ÄNNU gulare så det blir egentligen bara värre...
    Annars skulle jag oxå gärna bleka

• Anonym (glad)

Hej jag har ett knep..
    Min kompis är tandsköterska och hon har tippsat mig.
    Borsta tänderna med lite bakpulver  och sedan med vanlig tandkräm (för smaken skull)
    men gör detta bara 2-3 ggr i veckan eller när det behövs. Skit bra, men smakar skit
    Lycka till...

• Anonym

Jag var hos tandläkaren och polerade tänderna. Från att ha varit rätt så gula, så har jag nu jättefina vita tänder .

Svar på tråden Gula tänder