• Andrea

Hur långt var fostret?

Var på ett tidigt UL idag, trodde jag skulle vara i vecka 10, men BM flyttade tillbaka mig till v 9. Hon mätte CRL och kom fram till att det var 17 mm. Har kollat runt lite och bla. under min graviditet står det att fostret ska vara betydligt större. Hur stort var ert foster i vecka 9?

• Svar på tråden Hur långt var fostret?
  • MosterFia

CRL står för Crown-Rump-Length, dvs hur långt det är från hjässa till rumpa. På FL kanske det står längd huvud-fötter?

• Andrea

Okej ja hon sa något om det, det är så mycket att ta in.

Jag är i vecka 9 (8+1) enligt hennes beräkningar, så jag har inte ju gått 9 fulla veckor ännu.

• rply

Jag är i vecka 9+2 enligt deras VUL, och dom mätte bebisen 24 mm, så de är nog ingen fara :D

• Skeppet

Jag var på VUL 7+5 och fostret var 14 mm så ditt borde ligga bra till i 8+1.

Kram Skeppet

• adrenalin

längden här på FL stämmer inte, jag upptäckte samma när jag gjorde VUL i v11 förra graviditeten och hon var 35 mm i v10+3.

min lilla tjej var ungefär som din i v9! gjorde också VUL då 8+3 tror jag bäbisen var 17 mm

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • Andrea

Oj vad mycket bra svar, vad glad jag blir Man blir orolig för minsta lilla, tur att ni på FL finns, vad hade jag gjort annars ?

• Flamini

Gjorde vul i v 9 (8+2) då var den 17mm

• AHöst

Andrea, nar jag gjorde ett vul v8+0 sa var var liten 16.8mm, vilket da var precis som det skulle.

• Nano1

Hej
    vid VUL i v.9 (8+3) var min plutt 19 mm. Gjorde UL igår (13+1) och då hade den vuxit till 7,2 cm. Det var häftigt! Försök att inte oroa dig för storleken. Det kan ju inte vara helt lätt att mäta rätt. Lycka till i framtiden.

Svar på tråden Hur långt var fostret?