• Telgekickan

Hur kan jag förändra mina fönsterbrädor?

Jag och min man har sådana här gamla svarta marmorbrädor i alla rum som sitter fast så mkt i grunden så att säga att det är svårt att få loss.

Vi funderar på en annan lösning, vill ha dom vita, hur ska vi göra då tror ni?

Finns det någon slags folie eller papper som man kan klistra på dom? Eller hyllpapper eller något liknande?

Någon som kan tipsa hur jag får dom vita och fina istället?

Skulle vara ett lyft för vårt hus

Mvh Kickan

• Svar på tråden Hur kan jag förändra mina fönsterbrädor?
  • Tyshaa

gå till färgaffären och fråga om det finns någon sprayfärg som biter på det kanske ?

• Västerås

Japp, det finns såna där rullar med klisterpapper på Bauhaus. Vet ej om ni har det hos er dock...
    Men dom har iallafall en massa olika färger och så.
    Jag köpte själv svart marmor som jag satte på badrumsväggarna.
    Skitsnyggt och billigt!
    Jag betalade ca 70 spänn för en rulle som det var ca 2 meter på.

Kolla på Bauhaus.

Lycka till!

• Äventyr

Nejnejnej!

Marmor är exklusivt och vackert. Att måla detta vore ett helgerån. Satsa istället på att såpa marmorn och få fram den vackra lystern.

www.bloggagratis.se

• Telgekickan

Tack för råden, ska prova bauhaus!

Nej marmor är ingen favorit då jag gillar vitt vitt och vitt. Inte mörk gammal sunkig bräda med mörk marmor:)

• Alise

Jag har också marmorfönsterbrädor som jag avskyr! Å eftersom sambon tycker dom är fina fick jag inte göra några större ingrepp på dom, så jag köpte vitt kontaktpapper (på Coop) som är lite ådrade å satte på! Det blev jättebra, är jättenöjd!

• pr32

Man kan ju även klä in dom i vit mosaik.

• olpansfamilj

håller med äventyr!!! Allt annat kommer att se billigt och plastigt ut!!! Naturmaterial är alltid vackrast.....tänk så olika problem man har.....jag vill byta mina äckligt vita vanliga mot just marmor!! =)

Svar på tråden Hur kan jag förändra mina fönsterbrädor?