• Klaar

Letar efter Sånger med rörelser

Vi ska ha kalas för sonen som fyller 2 år! vi ska leka o sjunga o jag kan inte komma på fler sånger med rörelser. de jag har är

imse vimse spindel
    hajsången
    små grodorna
    klappa händerna

massor med tips tack!

• Svar på tråden Letar efter Sånger med rörelser
  • Gaztongirl

typ alla sånger ifrån Mora Träsk (gör som Träsket, rör på fläsket )

• RulleBulle

Jag har en nyckelpiga uti handen
    Nyss så träffade jag en krokodil
    Öga öron näsa mun
    Klappa händerna precis som jag
    Var är tummen
    Tumme möter tumme
    Tummarna upp i taket
    5 små apor hoppade i trädet, de reta´ krokodilen

Vet inte vad alla heter, så många är bara första textraden. Dessa är vad jag kommer på just nu.

• xxmeyaxx

I ett hus i skogens slut.. kan ni den?

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • TyskMamma

Jag har bara två ord för denna kategori : MORA TRÄSK!!!!

• xxmeyaxx

Mora Träsk såg jag när jag var liten Dom är skiiitbra..

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • RulleBulle

Kom på några till när vi satt o sjöng idag:

En kulen natt natt natt
    En liten båt blir ofta våt
    Elefantsången (Säg, visst har du väl sett, vad som i luften skett..)

• RonjaLi

Dansa lilla nallebjörn
    Björnen sover
    Prästens lilla kråka
    Dansa min docka
    Rockspindeln
    Jag hamrar och spikar
    Tänk om jag hade en liten liten apa (oompa oompa fallerallera)
    När kråkorna klappar takten (i vår lilla kråksång)
    Hoppe hoppe hare
    Här ligger vår lilla fru katt
    En bonde i vår by

• RonjaLi

Det bästa är om du har en tygpåse (tex ett örngott) med leksaker i som har med sångerna att göra, tex en spindel, en båt, en nallebjörn osv. Så får ett barn i taget stoppa ner handen i påsen och fiska upp något som ni sen sjunger om.
    Ett roligare alternativ men som kräver mer är en trollerilåda och trollstav (går bra med egengjorda) och så säger man "hokus pokus simsalabim" och trollar fram sakerna. Mycket uppskattat!

/Förskolefröken

• lyckliga jag

blinka lilla stjärna
    huvud axlar knä och tå
    tre små loppor
    små grodorna
    jag gick in i en affär

• Klaar

det blir många 30 vuxna 0 15 barn i olika åldrar så jag tänkte krångla till det så att vi gör en presentationslek av det hela (första gången min släkt möter min mans släkt) jag skriver en massa lappar o läggerr i en påse. när påsen kommer till en person tar denne en lapp o säger sitt namn o skickar påsen vidare. ingen får säga vilket djur de är utan ska sedan gå runt o fråga de andra va de är för nåt. kommer att bli rörigt men roligt! de får fråga ex "är du en björn?" på lapparna står det ex mamma björn, pappa björn, faster kråka, bror groda, lillayster snigel osv så delas ju gruppen i olika familjer som vi sedan sjunger om då blir ju alla med istället för att jag bara ska sjunga me barnen.

helst ska det ju vara djur sångerna handlar om o jag har fått många bra exempel här! tack för hjälpen! finns det nån sida där jag får se hur rörelserna ser ut? kan en del men inte alla..

• Klaar

va e det för rörelser till tänk om jag hade en liten liten apa? och elefantsången? (visst har väl du väl sett vad som i luften skett...osv)

Svar på tråden Letar efter Sånger med rörelser