• Hjartat2006

Kolla dessa bilder (orber?)

En dag i november så märkte jag att min dotters ballong började röra på sig trots att det inte drar från våra fönster (där är även en gardin i vägen för den saken skull). Det var bara jag i rummet eftersom min dotter låg och sov eftermiddag (14-tiden).
    Fick lust att ta foto på det trots att jag inte såg något med blotta ögat. På bilderna syns ljusfenomen (orber?) och man ser klart och tydligt att ballongen har rört sig. Bilderna har jag tagit från ett avstånd på ca 6 meter. Vad tror ni? Det är i alla fall inte skräp på linsen eftersom prickarna inte är på samma ställe och kameran har jag hållt relativt stilla.
    Ringade in dem på den sista bilden eftersom de syntes lite dåligt på den.

Jag vill så gärna tro att "någon" kom och hälsade på. Kvinnan på den lilla svartvita bilden i bokhyllan är min mormor som dog i juli 2006. Kanske var det hon som ville säga "hej"?

Bilderna hittar ni under Spökbilder ? i mitt bildgalleri (direktlänk dit: www.familjeliv.se/krypin/hjartat2006/galleri.php%F6kbilder+%3F)

Envis men söt ändå
  • Svar på tråden Kolla dessa bilder (orber?)
  • ming

Luft cirkulerar alltid i ett hus, vilket kan förklara varför ballongen rörde sig, och förmodligen var det damm eller något annat i luften som fastnade på kameran.

• Power Girl

finns förklaring till allt..

• ming

Nu ser jag att du ju har använt blixt på bilderna, och det är nog med allra största sannolikhet den som reflekterar och bildar prickarna.

• Hjartat2006

Hmm, har inte tänkt på det där med blixten faktiskt....
    Det är kanske som du säger

Envis men söt ändå
  • Evil In A Closet

Äsch, vad ni är tråkiga som ska hitta naturliga förklaringar till allt Jag tror det är orber!

• Johan
    Power Girl skrev 2007-04-04 00:05:48 följande:
    finns förklaring till allt..
    Japp. Och ibland är förklaringarna paranormala

Prickarna på bilderna ser ju ut precis som orber "ska" se ut, tyvärr är det ju omöjligt att se skillnad på "äkta" orber och damm som reflekteras av blixten. Så var och en får tro på vad den vill tycker jag, ingen kan ju bevisa något åt något håll på den här typen av bilder, så jag skulle vilja rekommendera var och en som tar sådana här bilder att lita på sin magkänsla om de vill veta vad det är de fotat för något.
  • Featherboah

Så där får jag på mååånga bilder, antingen när det är damm i luften eller damm på linsen.
    Men jodå, det är nog orber det också! Bara för att göra saken roligare.

• Västerås

Är helt säker på att det är blixten som refleteras från ballongen.
    Ju mer ballongen har snurrat desto tydligare blir "orberna"

Orber är ju dessutom inga spöken utan energifällt.
    "Orber" kan komma från vad som hellst där energin flödar.

• cremebullen

fråga missis här på familjeliv.hon verkar kunna sånt här,hon kunde se saker om mig o min framtid som helt otroligt var sanna o har inträffat, är fortfarande lika chockad.

• Hjartat2006

Kul att höra vad ni tror

biina skrev 2007-04-04 15:14:00 följande:
    på den sista bilden hittade jag två till..
    Var då någonstans?
    cremebullen skrev 2007-04-04 11:16:19 följande:
    fråga missis här på familjeliv.hon verkar kunna sånt här,hon kunde se saker om mig o min framtid som helt otroligt var sanna o har inträffat, är fortfarande lika chockad.
    Nu blev jag nyfiken!
    Envis men söt ändå
  • Lyckohjärta

Halloj..jag hittade oxå två till. Bakom fotot på lill tjejen och en på sidan av fotot..på hö sida..skumt...hehe

• BadSector

"tyvärr är det ju omöjligt att se skillnad på "äkta" orber och damm som reflekteras av blixten."

Det är också omöjligt att se skillnad på "äkta" orber och Raborber, som är rymdskepp från andromedagalaxen.

Dessutom ser Tomtenissar ute på spaningsuppdrag OCKSÅ ut som "äkta" orber.

För att inte tala som Carl Bildts spionsateliter, som OCKSÅ ser exakt likadana ut.

Kan någon utifrån mina påståenden formulera begreppet "bevisbörda" tror ni?

• Bellahhh
    biina skrev 2007-04-04 15:14:00 följande:
    på den sista bilden hittade jag två till..
    tänke precis skriva det =)
    Min familj är finast
  • Hjartat2006
    BadSector skrev 2007-04-05 10:01:01 följande:
    "tyvärr är det ju omöjligt att se skillnad på "äkta" orber och damm som reflekteras av blixten."Det är också omöjligt att se skillnad på "äkta" orber och Raborber, som är rymdskepp från andromedagalaxen.Dessutom ser Tomtenissar ute på spaningsuppdrag OCKSÅ ut som "äkta" orber.För att inte tala som Carl Bildts spionsateliter, som OCKSÅ ser exakt likadana ut.Kan någon utifrån mina påståenden formulera begreppet "bevisbörda" tror ni?
    Envis men söt ändå
Svar på tråden Kolla dessa bilder (orber?)