• Anna o Knatten

Barnvagn - räcker det med sittdel med mjuk/hårdlift?

Hej!

Vi har nu börjat kika på vagnar och är lite förvirrade.
    Vi bor i en lägenhet på 3:e våningen utan hiss, med vagnförvaring i förråd i källaren.

Ni som har testat vagnar, räcker det att köpa en vagn med sittdel (ex. Brio Happy, Emmaljunga City-cross) och sen lägga i en mjuk/hårdlift för den första tiden?

I butiken sa det att mjuklift var bättre om man ska ha barn till hösten (p.g.a. kylan) Men jag tycker hårdliftarna ser lite stabilare ut.

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Barnvagn - räcker det med sittdel med mjuk/hårdlift?
  • cid

Det räcker absolut. Många jag pratat med har ångrat att dom köpt en duovagn där man måste byta del för att kunna sätta barnen upp.
    Hårdliften är nog stabilare, men mjukliften är mycket lättare och enklare att bära med sig vilket är väldigt smidigt.
    Jag har/hade bara mjuklift till och tycker det funkade KANON!

• kikkan79

tycker absolut det räcker.

Personligen tycker jag att en riktig liggdel e snyggare, men en kombi med mjuk/hårdlift är mycket smidigare o fullt tillräckligt.

På vår vagn har vi båda varianterna. Köpte först en duo men köpte till mjuklift o allt till sittvagnen. Jättenöjd.

• HeddaBigBum

håller med inlägg 1 & 2!
    Jag har lite dålig koll på vad det heter, duo, kombi, etc... men jag har en sittvagn med en hårdlift. Liften använde jag max 3 månader och jag tycker det har varit suvränt!

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Nilam 84

Jag har en citycross med mjuklift. Man kan ju ha city korg till den också. alltså helt skild liggdel. Men jag valde mjukliften, för den har man nytta av längst, då man kan göra om den till åkpåse sen. Så jag tyckte det var bästa investeringen!

• Nadïosch

Hejsan,

Mjuklift räcker alldeles utmärkt. Vi har haft det till Anton och bor i samma sits som du, dvs 3 vånigar upp utan hiss. I början var det hur enkelt som helst att bara ta upp honom i mjukliften.

Vi andvände mjukliften 3-4 månader, sen la jag en mjuk filt under honom i vagnen. Anton är född i februari så detta gjorde jag mest för att de började bli för varmt i liften.

Vi har en Brio Nova som vi fortfarande är jättenöjda med trots att Anton har hunnit bli över 1 år. En bra investering är att köpa en vagn med vändbart styre. Har vart guld värt tycker jag.

Lycka till i Barnvagnsdjungeln...

• Uncia

jag hade en brio nova(sittvagn) med hårdlift till våran 1a, jättesmidigt. så kort tid man använder det så.

• Anna o Knatten

Tack alla för era tips och kommentarer!
    Känns ju bra (inte minst för plånboken) att det räcker med sittvagnsdel + lift.

• lilllinda

Vi hade en emmaljunga cerox med mjuklift till dottern det var hur bra som helst! Supernöjd med vagnen! Inte alls så klumpig som en del duovagnar är! Vår dotter föddes i sept och vintern var kall det året, men mjukliften fungerade hur bra som helst! Hon var aldrig kall!! Fördelen med mjuklift är att man sedan gör om den till åkpåse när mna tar ut bottenplattan, där sparar man in lite mer pengar..

• Kiha

vi valde Hårdlift just pga att den är stabilare

• Kajak

TS

Ja det räcker bra!

Mjulifrt kan du bära upp själv medan hårdlift måste du för det mest vila lite på väg upp för det bruka vara tungt att bära.

Mden du får avgöra det själv.

Vi hade/har mjuklift ca 4 mån då vi har aprilbebis.
    Så det blev för varmt att ha henne i liftet.

Väntar nu augustibebis så vi kommer att ha denna mjulift som vi har nu i Källaren o samla damm!

Ha det hälrig med bebisen!

Svar på tråden Barnvagn - räcker det med sittdel med mjuk/hårdlift?