• Mymlan74

Babyprylar på Ikea?!

Hej!
    Jag undrar om det är nån som vet vilka bra-å-ha-grejer till baby som man kan hitta på Ikea?? Vad jag har förstått så ska det finnas en hel del som inte kan beställas via deras katalog? Vi har tänkt köpa spjälsäng, madrass, kudde mm där. Hur är det med badbaljor, mobiler mm? Tar gärna emot tips! Tänkte ta en tur till Ikea under maj.

• Svar på tråden Babyprylar på Ikea?!
  • mianyckelpiga

De har både badbaljor och mobiler. Vi köpte sängkläder, badbalja, matstol (senare), filtar, och tyglappar som heter Krama som vi använder till att tvätta rent med vid blöjbyte samt att använda till att torka kräk och dregel med.

Titta på ikeas hemsida under Barnens ikea som kan du titta in dig på saker innan.

• Jempa L

Badbaljan, 5-kronors handdukarna, krama tvättlappar (5-pack tror jag) , gröna matsetet MATA, plastskålar olikfärgade. Matstol Antilop är klart bäst tycker jag, med matbrickan och deras uppblåsbara inlägg.

Det är vad jag kommer på nu, men vi har handlat betydligt mer än så.

• Stuffa71

Stopp! Vi köpte allt där, spjälsäng, täcke och kudde. Tyvärr visade det sig att täcket och kudden var rekommenderad från 1 år! Så vi kommer nog försöka hitta en ny kudde i alla fall, täcket tror jag nog vi kan skippa hur som, våran bebbe kommer i början av juni så det räcker nog med en tunn filt...

• devega

vi tänkte köpa spjälsäng + skydd, madrass, kudde och skötbordsunderlägg. tror att de hade några mobiler också, men jag fastnade inte för någon av dem. sen har de ju tvättlappar och annat smått och gott också. 

• Snart mamma till 2

Förut hade Ikea jättebra gallerfiltar oxå. Har någon av er som varit där sett om de fortfarande säljer dem? Såg inga när haf var där sist.

• lilllinda
    Snart mamma till 2 skrev 2007-04-04 15:01:36 följande:
    Förut hade Ikea jättebra gallerfiltar oxå. Har någon av er som varit där sett om de fortfarande säljer dem? Såg inga när haf var där sist.
    har också letat efter den men inte hittat. köpte istället på babyproffsen, de har jättebra för under 100lappen.
  • Kapha

lilllinda: fanns gallerfilten i vitt på Babyproffsen?????! *LETAR SOM BESATT*

• lilllinda

Jag såg vit, rosa, blå och grön. Det fanns 2 olika märken/modeller kommer iofs inte ihåg vad de hette. Ska kolla filten jag köpte om det står något på tvättlappen på den.

• JosJos

Gallerfilt, är det samma som spjälskydd? För de köpte jag i vitt på IKEA för en billig penning. Det var för typ 2 månader sedan...

• lilllinda

Det stod inget på tvättrådslappen- mer än tvättråd.. har tidigare även köpt gallerfiltar på jysk (gillar inte den affären eg men deras gallerfiltar är superbra) vet dock inte om de finns kvar eftersom det säkert är ett år sedan jag var där..

Svar på tråden Babyprylar på Ikea?!