• Anonym

Drogtest

Jag har gjort ett drogtest för ett nytt jobb som jag ska börja på. Har fått resultatet och det visar possitivt?? på U-Kreatinin. Jag har försökt googla på det men förstår fortfarande inte vad det är.

Resultatet blev 36 mmol/L

Är det någon som kan berätta vad det är ??

• Svar på tråden Drogtest
  • Anonym

Har ingen aning om vad det är? Jag gjorde också nyligen ett drogtest för ett nytt jobb. Men jag fick ett positivt.

Äter du inga mediciner eller något som kan ha påverkat testet? Annars kan du ju ringa till stället där de tog urinprovet och blodprovet? De borde ju veta vad det är för något.

Lycka till!

• Anonym

Det blev lite del i det jag skrev tidigare, jag fick ett negativt test....

• Anonym

Jag har tagit bricanyl .. men jag tror inte det ska visa sig i ett drog test. Har inte tagit en drog i hela mitt liv ..

Har försökt att ringa men fick inget svar

• Daidi

Bricanyl kan visa positivt på amfetaminprov!

• Daidi

Det syns i urinet i 1-3 dagar.
    Så om du får göra om testet, om du kan, försök att inte ta något på 3 dagar.
    Men om du förklarar att du tagit Bricanyl så borde de ju veta om att det kan synas på drogtestet.
    Det kan ju vara svårt att gå utan astma medicin i 3 dagar!
    Men som sagt, de borde veta!

• Hannah76

Bricanyl kan ge utslag. Frågade de inte innan om du tog några läkemedel?

• Anonym (positivt)

Att du har positivt utslag på U-kreatinin och ett så högt värde är positivt för dig. Man mäter U-kreatinin som ett slags kontroll när man ska mäta halten av cannabis i urinen. Har man ett lågt värde på U-kreatinin kan man få ett falskt negativt test på cannabis.

Alltså är det väldigt bra med ditt höga värde då det inte finns tveksamheter om du testat negativt för cannabis

• Daidi

Jag tror inte att några mediciner ger utslag på cannabis heller, så du kan nog vara lugn!

• Helen76

Ett annat svar jag fått:

Det visar bara att ditt prov innehöll urin och inte var framfuskat.

Puh .. även om man vet att man inte tagit droger så är man ändå nervös inför svaren.

Tack alla för era svar

• Anonym (positivt)

För att klargöra. U-kreatinin är alltså INTE någon drog eller otillåten substans utan det är något alla producerar naturligt i kroppen.

När man ska testa för t ex cannabis så mäter man halten av U-kreatinin som en kontroll eftersom det kan finnas spår av cannabis i urinen som inte visar sig på testet om U-kreatininhalten är låg. Man kan alltså få ett negativt test för cannabis trots att det egentligen är positivt.

I ditt fall visar alltså den höga mängden U-kreatinin att det inte finns några tveksamheter ifråga om cannabis.

• Daidi

Ah!
    Man lär sig något nytt varje dag!

• mina45

Ditt urin prov är ok det är bara det att det var lite för tunt för lite kreatenin gör att dom kan tolka det som att urinet är utspätt med vatten.
    Du får kanske lämna ett nytt drick inte så mycket före det så blir kreatininet rätt ska du se

Svar på tråden Drogtest