• Anonym (Orolig)

kirurgisk abort i V.4+5????Hjälp

jag har fått tid nästa vecka för kir abort i V.4+5. Jag har för mig att man inte kan göra det så tidigt men det här sjukhuset gör ej medicinsk abort och jag vill ha det gjort NU då jag plussade redan i V.3

är bara rädd för att det inte kommer fungera, någon med erfarenhet av en sådan tidig kirurgisk abort?????????

• Svar på tråden kirurgisk abort i V.4+5????Hjälp
  • mumintrollet73

Nope..man måste vänta till v 8-9 tror jag de är..där den medicinska möjligheten att göra abort  tar slut.

• Anonym (Orolig)

Ringde till Danderyds sjukhus o dom sa att dom aldrig gör så tidiga kirurgiska aborter men hur kan jag då ha fått en tid nästa vecka för ingreppet på ett annat sjukhus (täby närsjukhus) som är mindre än Danderyd?

Jag ringde runt till alla sjukhus i Sthlm för jag ville ha en abort NU o inte vänta flera veckor o Täby va d ända stället som hade tid men nu blir jag så osäker

NÅGON som gjort abort så tidigt?? Dom har ej medecinsk tyvärr

• Anonym (Orolig)

Ingen???

• Anonym (ledsen)

Jag ska göra en kirurgisk abort nästa vecka. Kommer då vara v 5+4 . Läkaren rekommenderade mig att göra en med istället då det är skonsammare för kroppen samt "lättare" att genomföra så att säga. Att göra en kirurgisk abort i ett så tidigt stadie gör det hela lite svårare att helt säkert "få ut allt".
    Jag skulle dock aldrig klara av psykiskt att göra en medicinsk abort........

• Anonym

Man måste inte vänta till vecka 9 för att göra kirurgisk abort.  Det är bara det att de brukar rekommendera medicinsk abort i första hand.

Jag har ingen erfarenhet av kirurgisk abort (förutom att en kompis gjort det, men det var i vecka 12), jag har gjort medicinsk. 

• Anonym (......)

vad är det för skillnad på kirurgisk och medicinsk?

• Anonym
    Anonym (......) skrev 2007-04-06 21:03:30 följande:
    vad är det för skillnad på kirurgisk och medicinsk?
    Kortfattat: Vid kirurgisk blir man sövd och de suger ut fostret.
    Vid medicinsk tar man tabletter som framkallar ett missfall.
  • minimamma

Har gjort en kirurgisk abort i vecka 5+ 1 dag, fast det var -98

fick aldrig frågan eller chansen att välja någon annan metod,kanske pga. min unga ålder då eller så kanske inte medicinsk abort var så vanlig då,
    men visst kan man göra kirurgisk abort men medicinsk är ju som sagt mycket skonsamare mot kroppen.

• Anonym

Man kan göra abort i vecka 5 det gjorde jag

• Anonym (Jag med)

Jag gjorde abort i vecka 9+ någonting. Har haft det så otroligt jobbigt. Men visst kan man göra kirurgisk abort tidigt. Det spelar ingen roll. Kirurgisk kan man göra hela tiden, men däremot medicinsk abort kan du bara göra typ till v 10.

Jag fick välja helt själv! Valde kirurgisk för jag inte ville se min döda bebis komma ut i en binda. Men alla är vi ju olika som tur är! :)

Lycka till!

• Anonym

Hm, det är ju knappast en "bebis" som kommer ut så tidigt. Ett embryo, inte det minsta lik en bebis tycker jag.
    Sen så märker många inte när den kommer ut heller, det är som missfall, de flesta ser det aldrig då heller.

• Anonym

Jag tycker du ska ringa till KS jag gjorde en medicinsk abort där i v.9 och det var inga problem deras motagning heter (Sesam) ett bra tips om du bor i Sthlm.

Svar på tråden kirurgisk abort i V.4+5????Hjälp