Lösögonfransar
Har aldrig använt de men har funderat på att testa.
Finns det diskreta ögonfransar? alltså inte så jätte onaturliga
sen hur sätter man fast de? jobbigt?
kan man använda flera ggr?
skadligt mot ögonen/egna ögonfransar?
Har aldrig använt de men har funderat på att testa.
Finns det diskreta ögonfransar? alltså inte så jätte onaturliga
sen hur sätter man fast de? jobbigt?
kan man använda flera ggr?
skadligt mot ögonen/egna ögonfransar?
puff
Det finns alla möjliga varianter på lösögonfransar.
Välsorterade makeup-butiker, perukmakare och dyl. brukar ha lite mer och bättre utbud än t ex H&M tycker jag.
Jag brukar ta på lite lim på själva raden "längst in" på fransarna (inte för mycket) och låta det torka till några sekunder. Sen använder jag en pincett för att lägga på lösfransen rätt (så nära min egen ögonfransrad som möjligt) och när lösögonfransen ligger kant i kant så "kniper jag åt" med pincetten så att mina egna fransar + lösögongfransarna knips ihop så nära som möjligt..svårt att förklara men jag hoppas du förstår mig någorlunda... :)
Kan krävas lite övning; men övning ger ju färdighet! ;)
Ögonfransarna går att använda flera ggr, bara man är försiktig med dom när man drar av dom samt hur man hanterar dom när dom inte används.
Man ska vara lite försiktig med att få limmet i ögonen eller dra bort lösögonfransarna allt för häftigt när man använt dom klart; annars är det nog ingen fara alls för sina egna ögon och fransar; jag har iaf inte tagit ngn skada efter ett flertal år som lösögonfrans-användare :)
Ett tips för att få lösögonfransar att se lite naturligare ut är att inte köpa en hel "rad" med lösögonfransar utan som små "bitar" av lösfransar; med ca 3-4 strån på varje och fästa dom en och en i taget längst ut vid ögat. Lite mer tidskrävande men ser snyggare ut (och mer naturligt).
oh tack för att du svarat!
när man drar av fransarna, ska man kanske blöta ögonlocket så att det lossnar lättare eller inte?
läste att man ska ha eyeliner när man har lösögonfransar så att dölja kanten bättre, men jag lyckas dåligt med eyeliner så det kommer se knäppt ut..
tjejen i videon, hon på tvalan i början.. är det en hel rad hon har eller lösa?
"när man drar av fransarna, ska man kanske blöta ögonlocket så att det lossnar lättare eller inte?"
Njae, det brukar inte jag göra iaf. Limmet lossnar ganska lätt när man börjar dra av fransen så. Men det där kan ju skilja lite hur känsliga ögonfransar man har i sig själv, så det kan du ju pröva om du vill. Limmet ska ju dock inte vara jättevattenlösligt så jag tror varken det gör till lr från.
Ja, eyeliner kan göra att man döljer kanten lite. Och det är samma sak där; öva så kommer det bli bra ska du se =). Penna brukar va enklast att börja med eftersom man kan sudda den ganska så mycket så kanten inte ser ojämn ut; flytande eyeliner är lite svårare.
Det finns också färgat (svart) ögonfranslim som kan göra att kanten inte syns lika mycket på lösögonfransen.
Och det är jättesvårt att säga utifrån en video eller en bild (tycker jag) vilket smink någon har eller inte, eftersom dom kan retushera och allt möjligt i efterhand, tyvärr :)