Tips om sluta röka????
Hej !!!
Jag o min sambo väntar vårt första barn (ska bli en pojke va inne på ultraljud igår) 2007-04-03
Så nu e min fråga har nån tips hur jag ska kunna sluta o röka e evigt tacksam för alla svar....
Mvh Micke
Hej !!!
Jag o min sambo väntar vårt första barn (ska bli en pojke va inne på ultraljud igår) 2007-04-03
Så nu e min fråga har nån tips hur jag ska kunna sluta o röka e evigt tacksam för alla svar....
Mvh Micke
Kolla upp med eran läkare om tabletterna Champix. De fukar bättre än zyban och har mindre biverkningar. Ska själv använda mig av dem inom snar framtid.
Slutade röka tvärt efter att en bekant sade såhär: "Vill du se ditt barn växa upp eller inte".
Han var själv före detta storrökare precis som jag, och hade problem med motiveringen. Självklart är det inte lätt att kasta ciggen men jag tror att vill man sluta så slutar man, om man inte vill utan anser att man bör sluta av andra själ så blir det knepigare.
Jag slutade tvärt efter nästan 15år när min tjej berättade för en bekant när jag var med att hon tyckte jag luktade pyton när jag kom hem, jag kände mig SÅÅ äcklig!! Jag förstod direkt att jag aldrig skulle kunna gå nära min lilla kommande bebis om jag luktade askkopp... Att sluta röka är det bästa jag gjort, jag känner mig mycket fräshare och tycker nu att det ser riktigt trashigt ut när folk står och hänger utanför affären med en cig i mungipan... Jag vill vara fräsch när jag gosar med min dotter, att när som helst kunna göra en "näsis" utan att oroa mig för att jag luktar äckligt, att kunna ta upp henne i famnen och viska små söta ord och se hennes leende på nära håll och hon inte tycker att pappa luktar illa... Ja, jag kan nog fortsätta hur länge som helst, jag önskar dig verkligen lycka till, skriv gärna och berätta hur det går!!! Det vore kul att höra hur det har gått och fåhöra om du instämmer!! Dessutom så skulle det ju vara snörpligt att missa sitt första barnbarns födelse med en månad eller så och att det beror på att man medvetet förkortat sitt liv p.g.a rökning... :) Återigen, LYCKA TILL!! /Adam
hej
titta i plånboken hehe :)
jag slutade tvärt efter ett nyårslöfte vid nyårsskiftet 2005/06.. har inte varit i närheten av en cigarett sedan dess. Började träna och äta mer sunt istället. Samt att min sambo tycker att jag luktar bättre både i mun och på kroppen.
man sparar ju pengar oxå.
Slutade tvärt när min sambo sa att hon var gravid.
Jag både rökte och snusade förut och bestämde mig för att sluta med båda. Det var faktiskt inte så svårt. Det var så många som kunde berätta för mig hur jobbigt det var, att de hade gått igenom en plågosam tid där de spenderat större delen av sin dag hoprullad i fosterställning på golvet. (Kanske lite överdrivet men ändå...)
Så illa tyckte jag inte att det var. Tvärtom var det befriande att inte behöva gå ut i kylan och röka hela tiden. Att kunna ta ett djupt andetag och känna att man är i lite bättre form än tidigare.
Mitt bästa tips för att sluta röka är att bara sluta direkt och inte lyssna på när folk berättar om hur svårt det är. Till slut börjar man tro på dem och då blir det nästan omöjligt att sluta. Du fixar det och nu har du världens bästa motivation. Lycka till!
Jag slutade tvärt när min flickvän sa att hon var gravid.. Vi båda var storrökare och vi slutade båda. jag slutade för att visa respekt mot min flickvän och den lille..
antingen så kan man ju ta kontakt med sin läkare om medicin eller så kan man ju bara försöka att slänga ut skiten.. =)
Själv så snusade och rökte jag så jag valde snusen istället.. =) men ska sluta med det också. =)