Hur mycket fickpengar för en vecka utomlands?
Har ni förslag på hur mycket pengar man ska ta med sig för en vecka utomlands? Charter...
Har ni förslag på hur mycket pengar man ska ta med sig för en vecka utomlands? Charter...
Beror på om du vill leva snålt eller inte. Jag själv beräknar 1000 kr per dag och då äter jag lunch och middag ute. Detta under förutsättning att det INTE är svenska priser. Och åka på ett par utflykter.
beror som sagt på, men vi brukar nästan alltid räkna med med 500,- per dag å vuxen, för mat, taxi /uss resor, de man handlar suvernier, vykort, inträden osv osv.. osv.. då äter vi midda ute, å så lagar vi själva frukost å ibland lunch ( bor oftast på lägenhetshotell) ofta vill vi inta ha så mycket till lunch i värmen, vissa dagar kan vi käka ute nån billigare lunch..
sen plussar vi på med pengar för ev dyrare utflykter å de beror ju på vart man åker å hur mycke man vill se.. ..
beoro ju på vart du ska åka....ex nnär jag är på Cypern kan jag göra av med 5000-7000 kr i fickpengar på 2 veckor
Medans när jag var i Bulgarien gjorde jag bara av med 2700 kr och då snålade jag INTE...
Det beror helt på vilket land du ska åka till! Vissa länder är svindyra medan andra är någorlunda billiga. Det är mycket billigare att vara en vecka i Bulgarien än en vecka i Spanien t ex. Sen beror det även på vad man ska göra, ska man åka på en massa utfärder så kostar det mer, äter man lunch osv. Kolla priserna i det land du ska åka till och gör en ungefärlig budget.
500;-/dag och då brukar det fungera bra. Lägg till lite om du tillhör kategorin som hellre shoppar än solar.
vi ska åka en vecka nu och tar med 4000:- för 2 pers sen har vi kortet med.
meandHim ja kortet har man väll med ifall man behöver mer pengar eller nått skulle hända osv.. ts undrar nog mer hur mycket pengar det går åt än hur mycket hon skall ta i kontater..
Förra året var jag i Kroatien en vecka, bodde på All inclusive och gjorde av med 3-4000.Åt ute ibland. Men jag hade lätt kunnat göra av med mer. Detta året ska jag & sambon till Italien en vecka, då tar vi med oss minst 15 000 för båda. Beror på hur mycket vi hinner spara ihop och vad vi hittar för kläder där nere ;)
Hotten: Jo jag förstod ju det men jag skrev ju 4000:- och kortet om det kniper sig.
Beror väl kanske på vart man ska åka oxå
Mellan 500:- och 50000:- bör ni klara er på.