• srka

Påskbuffe utan fisk/skaldjur?

Ska bjuda vännerna på påskmat på lördag. En av dessa är alergisk mot fisk och skaldjur. Vill dock bjuda på påskinspererad buffe och behöver lite tips från era specialgömmor. Hoppas på hjälp.

• Svar på tråden Påskbuffe utan fisk/skaldjur?
  • Realmilla

super gott att göra en "janssons frestelse utan anjovis....
    Vi kallar den "kaviar frestelse" Istället för anjovis har man kaviar...annars är alla ingredienser desamma...

Sen kan man ju alltid köpa nån påskskinka eller kalkon....prinskorvar köttbullar

• Annabel

är personen så allergisk att du inte kan ha det på bordet?? -vet att många är det.
    annars kan du ju ha någon rätt med skaldjur el fisk ändå som de andra kan ta (och skriva det på en lapp så h*n inte råkar ta av den!
    sen kan du ju göra kycklingrätter, pajer, snittar.

• srka

Kaviarfrestelse låter jättebra. Förra året gjorde jag en skinkfrestelse och det känndes sådär. Är det Kalles kaviar som
    gäller eller är det rom? Vilka mängder med kaviar för att det ska smaka bra? Självklart blir det köttbullar och sånt också men behöver lite tips på vad som kan serveras istället för sill och lax.

• Realmilla

kalles kaviar brukar vi ta Brukar ta typ 1 tub till en normalstor form...super gott

• srka

Han kan ju inte äta kaviar. Fick lite släpp i hjärnan. Fler tips mottages gärna.

• Realmilla

just ja dt är ju gjort av fisk ägg...va synd   Men fråga vad de själva brukar ha på Jul och påsk bordet....

• ullies

Jag föreslår att du köper en kalkon som du kör i ugnen ngr timmar med stuffing ( bröd, krossade tomater, olika kryddor, majs osv ). Supergott!!

• srka

Han brukar ha det vanliga som köttbullar, prinskorv mm. Han tycker att det räcker till honom men jag tycker att det måste vara tråkigt att alltid äta samma saker. Tänkte det kunde vara värt att fråga här. Gör nog nån paj och kanske lite kallskuret med nån god sallad eller nåt. Inte så påskigt dock.

• srka

Annars bara en påskig förrätt och någon varmrätt typ tjälknöl och potatisgratäng och skippar buffe.

• srka

Annars bara en påskig förrätt och någon varmrätt typ tjälknöl och potatisgratäng och skippar buffe.

• Carrrie

Tjälknöl går ju utmärkt att ha på buffén annars! Supergott!

Broccolipaj tycker jag känns lite påskigt men vet inte riktigt varför.

Bröd med chevre som du gratinerar med lite honung är ju mumsigt!

Fänkålssallad med bl.a. apelsin, paprika, rödlök, granatäpple och fetaost.

Svar på tråden Påskbuffe utan fisk/skaldjur?