• utstuderad

Mjölkfri choklad

vet ni om det finns mjölkfri choklad och vad heter den???

• Svar på tråden Mjölkfri choklad
  • Knutkerstin

Kung Markattas ekologiska.

• Smultron ett

alla mörka choklader är utan mjölk

• SaramedM

Står ofta inte vis godiset utan på allergihyllan

Annars så är alla lite finare mörkare mjölkfri

• Knutkerstin

Ja, de mörka är mjölkfria, men kan innehålla spår av mjölk. Är man mjölkproteinallergisk, så räcker det med så lite.

• shpongle

- After Eight
    - Winernougat
    - Guldnougat (eller ja, mindre än 0,5 procent mjölkpulver i iaf, typ att de använt samma maskiner.

Finns en helt underbar också av märket Isis, som heter Belgium pralin någonting, känns som en ljus nougatchoklad typ med små puffar i. Helt underbart god.
    Iofs bara sett den på hemköp och så i sthlm, men finns nog på andra ställen med.

Goodstore i sthlm (www.goodstore) ska ta in skitgod mjölkfri choklad snart också, både vit & vanlig ljus choklad som är mjölkfria.

• shpongle

glömnde visst skriva det sista på adressen till goodstore. var goodstore.se som webbadressen är.

• tinisen80

shpongle: Menar du att jag som är laktosintolerant kan äta winernougat o guldnougat?! Snacka om att jag ska käka choklad i påsk isf!!!

• shpongle

Jepp :)Wienernougat (du vet den lådan med dansande paret) & guldnougat är helt okej, utan att de kanske är gjorde i samma maskiner som andra mjölkgrejer, varav att de kan innehålla spår av mjölk/mindre än 0,5 procent, så om du inte är dödligt allergisk så ska det vara helt okej.

Men den isis-chokladen är verkligen helt jävla underbar, lovar!
    Du borde ta och kolla i din lokala hemköp efter den.
    Den som är godast heter "smooth dark chocolate with crispy hazelnut praline", (kan innehålla spår av mjölk dock).

Andra goda chokladgrejer jag kom på:

Anthon berg har ju en choklad som heter Ghana som har cocaanibs i, ingen mjölk och väldigt god den med.

Marabou's premium-choklader är oftast mjölk/smörfett i, men den marabou med cocoanibs är utan mjölk med & jättegod ("Premuim Dark coca nibs 70 % cocoa").

Nobless Mörk är också mjölkfri.

Delicatobollar är ju mjölkfria med.

En hel del punchpraliner är det ju med. Är lite olika recept beroende på vilket märke man köper.

Nötkräm är mjölkfri.

Karamellkungen ska också ha en del mjölkfria chokladgodisar, kolla in ingredienserna där med.

• tinisen80

ÅH!!! Vad jag ska kränga choklad i påsk!! Tack shpongle!!

Svar på tråden Mjölkfri choklad