Tvätta nya lakan?
Har ett nytt påslakanset...och har bäddat ur sängen nu...ville haft i det nu men blev osäker då det luktar fabriksnytt...så jag ska ta ett annat o slänga in det nya i tvätt maskinen..
Brukar ni andra tvätta innan användning??
Har ett nytt påslakanset...och har bäddat ur sängen nu...ville haft i det nu men blev osäker då det luktar fabriksnytt...så jag ska ta ett annat o slänga in det nya i tvätt maskinen..
Brukar ni andra tvätta innan användning??
För mig är det självklart att tvätta lakan och kläder innan användning, allt annat skulle kännas äckligt.
japp, de blir mjukare och luktar godare då :)
Lakan får innehålla (och gör det oftast också) bakteriedödande kemikalier som inte tillåts i kläder. Inte så mysigt att sova i det!
självklart tvättas det innan användning
Jag tvättar alltid nya sängkläder.. tycker de luktar och kliar annars.
Jag tvättar allt innan det används. Så man blir av med kemikalier och besprutningsmedel. Plus att det blir mjukare och känns mer som vårt..
Jag tvättade ett par nya påslakan härom dagen. När jag öppnade och tog ur dem ur förpackningen så suckade jag över att det var billigt skräp som svarmor hade köpt. De var hårda som sandpapper. Nu har jag tvättat, torktumlat och manglat dem och de är jättemjuka och helt underbara!
Jag brukar inte mangla lakan så ofta, bara nya, och det gör verkligen skillnad!
I princip allting blir tvättat/diskat/torkat/vädrat innan användning här. Isch, skulle aldrig kunna använda o-tvättade grejer - både kemikalier och knas, OCH alla okända människor som tagit i grejerna innan. :-/
Jag tvättar alltid sängkläder innan jag använder dom. Har en enda gång bäddat in nya utan att tvätta och fick nästan eksem på både knän och armbågar för att det var så "sträft"
Ja, vi tvättar också sängkläder innan användning. Jag har hört att tillverkarna ofta behandlar framförallt påslakan med något slags glansmedel för att påslakanet ska se mer attraktivt ut i butiken, och det vill vi tvätta bort innan vi sover i det. Är rädd för att vakna av att det kliar överallt =)