• Plumpan

Bästa sittvagnen?

Ja vilken är eg. bästa sittvagnen tycker ni? Jag vill ha en sitt vagn som är vändbar, fullt liggläge på o gärna ställbart handtag... Finns det någon sån vagn tror ni?
    Att den sen är snygg och inte allt för dyr är stora plus!
    Vill gärna ha en enkel vagn som bara är att slå ihop o putta in i bilen när vi ska någonstans...
    Berätta vilka vagnar som ni tycker är bra!

• Svar på tråden Bästa sittvagnen?
  • ebben

det finns ju vissa.....men en del är så fasligt fula typ bugaboo...... o så har ju vissa så märkligt fotstöd "city elite" tror jag är en.......som har ett fotstöd som man inte kan ändra alls.
    Såna går bort för mig.
    jag har svårt att se den ultimata vagnen! den är inte tillverkad ,enligt mig.
    Teutonia timmy har allt utan att den är vandbar! man har bebben/barnet från sig.

• nelie

bäst vet jag inte, men vi har en brio duo. funkar jättebra för oss och sonen verkar trivas utmärkt. ställbart handtag, vändbar och näst intill fullt liggläge... dock lite klumpig kanske om man jämför med andra vagnmodeller, men får gott och väl plats i bilen och är inte för klumpig för oss iaf.

• Plumpan

Känner att jag vill gärna ha min dotter sittandes mot mej i vagnen....o sen kunna vända henne när hon blir större...
    Måste väl finnas en sittvagn som man kan känna sig helt nöjd med?
    Att den är liten o smidig o tar liten plats i bilen är jättebra.

• ebben

Tja,de finns ju de man kan ha barnen mot sig........
    men de blir ofta klumpigare om man går på typ emmaljunga city cross,eller typ brio happy sittvagn eller de......
    o som sagt tror de där bugaboo,o urban jungle o phil o ted går att ha barnet mot sig! MEN de tycker jag dels är så fula plus att de ofta har så konstiga /små sufletter eller fotstöd mm.
    FINNS ju också brio nova! DET verkar vara en fin vagn! enligt mig...
    svårt det där.Kolla upp de där jag tipsade om,o se vad DU gillar!

• ebben

själv ska jag kolla på o antagligen köpa en timmy. Sonen min som mest ska åka där är ju nu 1 år o 4 mån.....o innan jag får tag på vagn är han väl närmare 1½ ändå......så han kan sitta o titta från mig.

Svar på tråden Bästa sittvagnen?