• Snowstorm

Herregud, får man inte äta korv (hot dogs)?!!!

Jag läste igår att för att undvika infektioner ska man inte äta grönmögelost,brieost etc (det visste jag!) MEN det stod även att denna bakterie kan finnas i varm korv!!! Herregud åt hot dogs må, tis, ons o igår!!! Var så sugen

Men nu blev jag lite orolig!! Är i v.7.

Nån annan som visste detta? Har ju inte blivit sjuk så borde vl inte vara nån fara, eller???

• Svar på tråden Herregud, får man inte äta korv (hot dogs)?!!!
  • blekinge

Bara du värmer upp dem ordentligt så är det lugnt

• Mammus74

Om du värmer korven till minst 70-75 grader är det ingen fara för då dör de farliga bakterierna! Men du ska inte äta den rå från paketet.

• Mira29

du kan vara lugn ,, inte tror jag att bebis tagit skada av korven med tanke på att den lever av gul säcken  fram till ca v 11 12 men sedan får man vara försiktigare, kram.

• Kringlan L

Vad skulle man ta sig till utan Livsmedelsverkets rekommendationer.....
    Antagligen skulle man i alla fall äta med sunt förnuft och slippa oroa sig för onödiga saker...

Så oroa dig inte.. Jag ser mig själv som en sund och ganska så förnuftig människa ;) och hade tom ätit en hotdog direkt från paketet om jag var sugen på det..

Glad påsk =)

• Josse

Jag håller med Kringlan. Lev du ditt normala liv men du behöver ju kanske inte överkonsumera med 10 kalla hotdogs om dagen

• AHöst

Riskerna ar ju anda inte sa valdigt stora sa jag tror inte du behover oroa dig over nagot som a gjort. Men personligen haller jag mig till de rekommendationer jag ar medveten om. Jag har svart att forsta varfor man tar medvetna risker.

Svar på tråden Herregud, får man inte äta korv (hot dogs)?!!!