Biverkningar av hormonspiral?
Jag satte in en hormonspiral för ca 6 månader sedan. Och jag har blödit oregelbundet sen dess, finnar i hela ansiktet, har aldrig någonsin haft problem med finnar förut. Det värsta av allt är att jag är helatiden på dåligt humör, känner mig så fruktansvärt nedstämd. Och jag är en glad preson, känner mig helt tom och deppig helt utan anledning. Jag är fruktansvärt känslig mot hormoner, käkade p-piller i 3 månader för ca 3 år sedan och jag va så nedstämd då med, grät utan anledning på kvällarna osv. Sen så slutade jag med p-pillrena och vart som en ny människa, jag va glad igen. Och jag börjar misstänka att hormonspiralen spökar nu med med mitt humör. Jag är inte trött eller nå, tänkte mest om jag har lågt hb pga blödningarna, men det tror jag inte.
Så jag funderar på att ta ut den och sätta in en kopparspiral. Men jag har hört att man blöder ganska mycket av den när man har mens. Men hellre det som jag mår just nu. Lider av fruktansvärd mensverk också, påminner om värkar när man föder barn. Usch fan va dåligt jag mår då, svettas, och frossa och värk... Ibland är jag bara så jävla less på att va kvinna...
Nån mer som är eller har vart i samma situvation?