Lite hopp för dig som fått upprepade missfall...
Förra sommaren hade jag börjat ge upp hoppet om biologiskt barn, kände att det inte fanns något hopp och funderade mycket på om vi ens skulle ha barn eller om vi skulle börja ta tag i adoption. Vi hade då haft 5 missfall på två år ungefär och som för så många andra så egentligen inte fått någon förklaring till varför? Just detta när man inte hittar något tror jag är allra svårast. Jag beslöt mig för att försöka må bättre i mig själv, fundera på vad för saker som stal energi i min omgivning och satsade lite tid och pengar på zonterapi för att försöka komma i balans. Vi blev gravida direkt efter sista missfallet, utan att det var meningen och denna gång så "satt" det där det skulle.....En jobbig tid av oro hade vi framför oss men efter v. 20 ungefär så kunde oxå jag glädjas åt att vara gravid. Nu sitter jag här i v. 39, med en "buffande" bebis i magen som kan komma när som helst! Vill bara säga till er som har det jobbigt: Ge inte upp. Prata med er omgivning, kan många gånger kännas bättre att folk vet. Ta hand om dig och ffa ta hand om relationen mitt i allt det jobbiga. Det kommer en dag för dig oxå! Många kramar till er alla från mig!