• Joonas

Potatissallad utan klet?

Jag undrar om någon har ett smaskigt recept på en potatissallad utan vitt klet? Är så tröttt på det och vill gärna göra en fräsch sallad med goda ingredienser och spännande kryddning/örter. Har ni några bra förslag?

festlig, funktionell och fryntlig
  • Svar på tråden Potatissallad utan klet?
  • Hint

Koka och skiva potatis och blanda ner i en 'vanlig' grönsallad med tomater, isberg, rödlök,kanske lite ruccola, bönor, kikärtor etc. Det är mkt gott!

• Majsan70

Jag brukar göra på färskpotatis som är nykokt. Skivar eller hackar ner rödlök,o annat smått o gott. Chili o jordgubbar är en höjdare. Sen gör man lämplig vinegrett och har som dressing.

Sök på spansk, eller fransk potatissallag på google så får du massa goda recept.

• Namnam

Potatis
    Kvist tomater
    salladslök/purjo
    salt
    peppar
    olivolja
    pressad citron

Super gott!

• Zippzy

Koka potatis. Skiva tunt och varva med skivad lök, kapris och skivade gröna oliver. Salta, peppra och häll på en dressing av olja & vinäger.

Gott tycker jag!

• Honeymother

Små salladslökar eller purjolök är ochkså jättesmaskigt att blanda ner och grovmalen svartpeppar och dill är kryddor som höjer smak på kokt potatis.

• Joonas

Tack! Vad många bra ideér. Vi ska äta grillad kyckling nu i påsk och ska då ha potatissalladen till det. Vet ni några bra såser som kan passa till era goda potatissallader?

festlig, funktionell och fryntlig
  • Mirabell

Ta nypotatis och koka, låt den svalna. Dela en burk körsbärstomater på mitten. Ta en burk kärnfria svarta oliver.
    Häll på ganska så mycket vitt vinsvinäger och en massa italiensk salladskrydda. Och ta slutligen ett paket baby spenat och blanda runt. Den blir skit god.

• raspberryrevolution

Tycker inte man behöver ha någon särskild så till vinegrettpotatissallad, man har ju inte sås till vanligpotatissallad heller? eller har man det??? men en vanlig sallad till är ju inte fel... Koka potatisen i buljong så får den lite mer smak, är ett tips. och gör den gärna dagen innan så att vinegretten sugs upp av potatisen

Svar på tråden Potatissallad utan klet?