• Anonym

Hur ska jag få honom att ångra sig och komma krypandes tillbaka?

Behöver er hjälp!!!

Min sambo och jag har separerat efter 7 år tillsammans. Grejen är den att vi har en liten tjej på 6 månader och nu har det kommit fram att han varit otrogen med min bästa vän när jag var gravid.
    Jag hatar honom för vad han har gjort!
    Han har förtstört allt. Vi skulle gifta oss. Vi kämpade i ett år för att få till lilla maya. Han säger att han älskade mig och ville ha familj med mig, men ju mer magen växte så började han tveka på sina känslor för mig. Då gick han och grät hos min bästa vän som han sen började ligga med.

Varför börjar men tveka på sånt när man ska ha barn?!
    Jävla idiot.
    Nu till saken.
    Han träffar inte den andra längre utan vi har försökt lappa ihop förhållandet, men det går inte tillräckligt fort framåt tycker han. Jag är ständigt orolig och misstänksam på allt han gör. Jag försöker verkligen tro på honom men ibland är det svårt.
    Han har nu lämnat oss han orkar inte med mig längre. Han säger att det känns som att bo i ett fängelse. Han vet även om att det är hans eget fel att jag är som jag är. Men nu orkar han inte längre. Han säger att han har försökt men det blir aldrig bra efter allt som har hänt. Han tycker inte om mig lika mycket längre. Han har på köpet blivit impotent.

En stor jävla idiot är vad det är. Man går inte och är otrogen när man skaffar familj!
    Jag vill inte ha han tillbaka men jag vill att han ska komma och krypa tillbaka och ångra sig och säga att han tycket om mig!
    Jag vill att han ska få lida, så som jag gör nu. Jag känner att han kommer för lätt undan.

Finns något jag kan göra för att han ska innse sitt misstag?
    Alla tips och erfarenheter tack!

• Svar på tråden Hur ska jag få honom att ångra sig och komma krypandes tillbaka?
  • Anonym (m)

Du kan gå vidare och visa tydligt att du skiter fullständigt i vad han gör så kommer han nog att inse vad han gått miste om.

• Anonym (I know)

De bästa du kan gör är att vara *lycklig*, även om de e svårt. Ser han att du har de jätte bra umgås med folk o roar dig, de kommer svida jag lovar. Desto gladare du e desto sämre kommer han o må...

• Birgitta2

Du vill inte ha honom tillbaka, men du vill att han skall komma krypande och tala om att han tycker om dig och att han ångrar sig. För att du sen skall be honom fara åt skogen eller...? Förstår inte riktigt.

Om du inte vill ha honom, så ordna upp det hela vad gäller umgänge osv med dottern och gå vidare. Det är ju det enda vettiga du kan göra. Hämnd kommer man inte långt med. Det strular bara till det i längden, framförallt om ni skall försöka samarbeta kring er gemensamma dotter så småningom.

• Anonym

Det bästa sättet att få honom att må dåligt på skulle väl i så fall vara att inte bry dig. Och helt ärligt så verkar det inte som det skulle funka mellan er. Förtoendet är ju borta och vad har man då kvar? Låtsas att du är glad och låt honom tro att du hittat en annan. Gå ut och ät med kompisar och gör allt som kan pigga upp dig. Och lägg inte för mycket energi på honom. Ju mindre desto bättre

• Hannah76

Gå vidare med högt huvud istället för att tänka på hämd o att han ska lida. Ni har ett barn ihop o ska kunna samarbeta i många många år framöver.

• ptoa

Det bästa du kan göra är att satsa på dig själv!
    Visa att du kan klara  dig själv och ignorera honom.

Varför hämnas..sen då? Kommer du må bättre, jag tror inte det.
    Så - släpp och gå vidare med ditt liv och barnet. Tids nog så kommer han fatta.

What goes around-comes around, av sig själv.

• Anonym

Jag vet att ni har rätt!
    Gå vidare och inte bry sig, men det gör så fruktansvärt ont!

Han var här nyss och hämtade sina saker! F-n vad jobbigt det var!

Pratade med hans pappa nyss som berättade lite om vad han hade sagt. Han var tvungen att göra det här nu och försöka få ett normalt liv igen efter allt skit det senaste året. Anledning är att han inte var mogen o bli pappa. Jag är väll i stort sätt den ända tjej han haft.
    Vilken jäkla soppa det blev. Vi som var så lyckliga!

• SysterHedvig

usch vad jobbigt du har det!

Men DU vet och antagligen han också, att du var det bästa som kunde hänt honom, du och ert barn. Han rörde till det och miste ALLT. Det skulle jag ha hållit fast vid.

• fiffiluran

det är han som går miste om det finaste i livet, att ha en egen familj att älska och bli älskad av. Det kommer han säkert inse nångång i livet och då får du din efterlängtade hämnd.

jag tycker det du har varit med om är fruktansvärt! önskar dig lite mer glädje och lycka nu!

• Anonym

Han säger bara att han är ledsen för allt som hänt. Men jag ser inte det på honom!
    Han säger att han inte kan ändra på något. Att det är bara att acceptera läget.
    När jag fick reda på att han var otrogen så var dottern bara 2 månader och nu i efter hand fick jag reda på att han sagt att han får bita ihop för att han inte kunde lämna mig då som att vi hade en så liten dotter.
    Men då till mig sa han att det var mig han ville vara med och det var mig han var kär i.
    Han bara ljög!
    Han säger att det kändes bra i början men sen gick det utför. Han kände att jag ständigt kollade honom för att jag var orolig.

• fiffiluran

ja, det är ju en självklarhet att det tar tid att bygga upp förhållandet igen. han ska gott kunna betala med tid tycker jag, kan han inte det så har han inte heller viljan att vara kvar.

• jenny99

Jag förstår att du lider och att det känns som ett stort svek,han svek ju dig.
    Men OM du/ni vill ha tillbaka varandra,så är det ingen bra början att få han att fortsätta lida.Det hjälper inte ett förhållande att vilja plåga nån annan.

Då är det bättre att avsluta det hela om man inte kan förlåta och gå vidare.Det är säkert jätte svårt,och sånt tar tid.
    Men jag tror att skulle du stanna,skulle det göra mycket mer skada än nytta om du plågar han.

Kanske du ska ta dig en funderare hur du vill att ditt liv ska se ut.Och om du verkligen vill försöka eller gå.

• Anonym

Du skriver att du hatar honom och vill hämnas på honom. Är det sant eller vill du någonstans ha tillbaka honom på riktigt? Han har betett sig som ett riktigt svin men ett gemensamt barn är ett tungt skäl för att vilja fortsätta tillsammans.

I vilket fall så tycker jag att du ska satsa på dig själv och försöka bli lycklig. Försök tänka på alla dina positiva sidor, umgås med dina vänner och försök träffa många människor (inte så lätt när man har småbarn kanske men andra mammor och pappor kan man ju umgås med), skaffa dig nya intressen eller ta upp sådana som du har haft förut, börja träna, satsa på ditt utseende med nya kläder, frisyr och smink...

Mot din sambo tycker jag att du ska vara korrekt och neutral. Låt honom för all del inte se hur arg och sårad du är men han får gärna förstå hur bra du har det, hur du umgås med dina vänner och gör en massa roliga saker.

Jag skulle säga att den bästa hämnden är att skaffa sig ett bra liv. Om han sedan inser om ett år vilket enormt misstag han har gjort som har lämnat en sådan fantastisk, intressant och attraktiv person så får han känna sig dum.

Svar på tråden Hur ska jag få honom att ångra sig och komma krypandes tillbaka?