• lollip­op21
    Äldre 5 Apr 18:53
    5368 visningar
    12 svar
    12
    5368

    Läkemedel över nätet ?

    Hejsan !
    Undrar bara om det finns någon som vet en bra länk eller hemsidor där man kan köpa läkemedel över nätet ?
    Där man kan köpa ägglossningsstimulerande medel ?
    Undrar också om någon har erfarenhet över ägglossnings stickor som man köper över nätet - på apoteket köper jag i vanliga fall men de kostar ju över 200 kr - och i annonser kan man se på nätet där de kostar hälften - någon som vet om de är av sämre kvalitet eller ?
    Kramizar Lollipop

  • Svar på tråden Läkemedel över nätet ?
  • Dahlia
    Äldre 5 Apr 19:26
    #1

    Ska du köpa ägglossningsstimulearande på nätet???

    Helt galet!! Vet du riskerna??

  • Äldre 5 Apr 19:38
    #2
    lollipop21: Jag har hört att ägglossningtesterna som man kan köpa genom internet är svår lästa, jag skulle inte chans och missa äl med att köpa sådana tester. Har hört flera som sagt att det är dåliga och svåra.

    Jag skulle aldrig heller köpa läkemedel genom internet, tänk på biverkningar osv. Om du behöver såna läkemedel be en läkare skriva ut de til ldig istället så att det blir rätt läkemedel för dig.
  • Fiaflo­pp
    Äldre 5 Apr 19:39
    #3

    Nej nej,inga läkemedel via nätetmdu kan ju riskera allt!
    Be din läkare om det istället!

  • Selene­a
    Äldre 5 Apr 23:47
    #4

    Jag kan rekommendera följande två sajter för ÄL-tester och gravtester: www.billigatester.se/ och www.testlagret.se/

    Men köp ABSOLUT INTE ägglossningsstimulerande medel utan att en läkare har skrivit ut det åt dig först! Jag äter själv Pergotime enligt läkares ordinationer eftersom jag lider av PCO och inte får egna ägglossningar. Den här månaden fann man en 40 mm stor cysta på min livmoder, p.g.a. överstimulering av tabletterna. Det är jättelätt hänt, och har du ingen som övervakar dig kan det verkligen gå illa. Jag måste ta en paus nu och får inte fortsätta förrän cystan är borta. Vill du verkligen riskera att råka ut för samma sak? Då har du dessutom ingen läkare som kan hitta eventuella cystor i tid. Det finns ett skäl till varför såna mediciner är receptbelagda i Sverige. Det är inte ens säkert att de skulle hjälpa dig, för det du tror är fel på dig, kanske inte är det som är fel. Ägglossningsstimulerande är INGEN mirakelmedicin. Tror du ändå att du behöver det - kontakta en läkare och se vad de säger. Gör absolut inget utan läkares ordination, då kanske du bara försämrar de chanser ni nu har. Jag menar inget illa, jag vill bara varna dig. Kan det hända mig, kan det hända dig. Det är MYCKET starka preparat.

  • Bzanna
    Äldre 5 Apr 23:51
    #5

    Angående ÄL- och graviditetstester kan jag varmt rekommendera saveontests.com !
    Snabba leveranser och framförallt mycket billigt!


    ♥ Anna, mamma till lilla ängeln *Youlina* 050403 & liten (Mio?) i magen, BF 070508 ♥
  • Bzanna
    Äldre 5 Apr 23:55
    #6

    Vad gäller din första fråga, säger jag som de andra; beställ inget sånt utan att ha blivit ordentligt kollad av läkare samt att få en ordentlig uppföljning av hur din kropp reagerar på artificiella hormoner. 

    Dumt att riskera din hälsa genom att köpa massa hormoner på nätet!


    ♥ Anna, mamma till lilla ängeln *Youlina* 050403 & liten (Mio?) i magen, BF 070508 ♥
  • lollip­op21
    Äldre 8 Apr 22:00
    #7

    Hej igen !

    Jag förstår mångas reaktioner över min fråga men det är bara en fråga och en sista utväg om min läkare inte vill skriva ut en ytterligar period på pergotime.
    Varför jag frågade var pga att någon här på nätet rekomenderade mig att handla över nätet men att personen i fråga inte kom ihåg internet-adressen.
    Jag går på regelbunden kontroll hos en privat gynläkare som efter utredning kom fram till att jag behövde stimulernade medicin som skulle få fart på min ägglossning och har under hans behandling fått utskrivet pergotime och efter 4 månaders försök så blev jag gravid som tyvärr slutade i missfall för 2 veckor sedan.
    Men eftersom jag är 41 år så är min gynläkare negativ till att kvinnor över 40 skaffar barn och kanske inte vill ge mig fler pergotime..skall träffa honom om 2 veckor och vi får se om han vill skriva ut fler.
    På detta återbesök så skall min man följa med och då kanske min manliga gynläkare inte är så negativ och motstridig till att en ungdomlig, frisk kvinna på 41 vill ha ett kärleksbarn med sin man. Jag får bara hoppas att det går att få ett ytterliga recept.
    Men skulle vi ha otur och gynläkaren inte vill så vill vi kanske få pergon på annat sätt.....kontroller kan man ordna ändå hos en annan läkare.
    Därför fick jag tips av någon på familjeliv att ev köpa över nätet eftersom denna medicin fungerar bra på mig & därför frågade jag här på denna sida.

  • Fiaflo­pp
    Äldre 9 Apr 10:05
    #8

    Det finns många läkare som inte tycker som din verkar göra,fy så respektlöst att säga att du inte ska skaffa barn för att du är över 40!!

    Om han vägrar att fortsätta hjälpa er så sök en annan läkare,vart bor ni? Kanske kan rekomendera en läkare som jag VET hjälper kvinnor som även är över 48 år!

  • Äldre 30 Jun 15:24
    #9

    Hej Fiaflopp! Jag är 47 år. Maken o jag hade passerat alla åldersgränser för att kunna få hjälp innan vi ens fattade att vi behövde just hjälp.... Jag skulle behöva få igång min ägglossning - men ingen läkare vill skriva ut något sådant till en 47-åring... Vi bor i Östergötland... Så om du har tips på en läkare som inte är så trångsynt så tar vi gärna emot det tipset - det enda svar jag fåt är att "Du kommer ju snart in i klimakteriet, så det är ingen idé...". Jag är lite desperat o griper efter alla halmstrån!

  • Äldre 4 Jul 21:38
    #10
    lollipop21 skrev 2007-04-08 22:00:06 följande:
    Hej igen ! Jag förstår mångas reaktioner över min fråga men det är bara en fråga och en sista utväg om min läkare inte vill skriva ut en ytterligar period på pergotime. Varför jag frågade var pga att någon här på nätet rekomenderade mig att handla över nätet men att personen i fråga inte kom ihåg internet-adressen. Jag går på regelbunden kontroll hos en privat gynläkare som efter utredning kom fram till att jag behövde stimulernade medicin som skulle få fart på min ägglossning och har under hans behandling fått utskrivet pergotime och efter 4 månaders försök så blev jag gravid som tyvärr slutade i missfall för 2 veckor sedan. Men eftersom jag är 41 år så är min gynläkare negativ till att kvinnor över 40 skaffar barn och kanske inte vill ge mig fler pergotime..skall träffa honom om 2 veckor och vi får se om han vill skriva ut fler. På detta återbesök så skall min man följa med och då kanske min manliga gynläkare inte är så negativ och motstridig till att en ungdomlig, frisk kvinna på 41 vill ha ett kärleksbarn med sin man. Jag får bara hoppas att det går att få ett ytterliga recept. Men skulle vi ha otur och gynläkaren inte vill så vill vi kanske få pergon på annat sätt.....kontroller kan man ordna ändå hos en annan läkare. Därför fick jag tips av någon på familjeliv att ev köpa över nätet eftersom denna medicin fungerar bra på mig & därför frågade jag här på denna sida.

    Den aktiva substansen i pergo heter clomid. Normaldos är 50mg. Om du googlar på clomid hittar du sidor där du kan köpa det.
  • Äldre 5 Mar 23:22
    #11

    eller sök på klomifen, då kommer typ goldpharma eller nåt liknande upp, där vet jag att flera beställt ifrån

  • Äldre 6 Mar 08:02
    #12

    Goldpharma är inget "Internetapotek" med äkta varor. Så var beredd på att få något annan även om förpackningen är identisk.

Svar på tråden Läkemedel över nätet ?