• xed

Vilka tillbehör behövs för barnvagnen?

Har idag varit och tittat på en Teutonia Prestige Duovagn, men undrar vilka tillbehör som man egentligen behöver?
    Det finns ju en uppsjö känns det som, tex regnskydd, insektsskydd, hjulskydd, skötväska, åkpåse, kuddar, filtar, parasoll...
    Vad behövs egentligen och vad är egentligen onödigt?

• Svar på tråden Vilka tillbehör behövs för barnvagnen?
  • Dixie

Ja, det beror ju lite på hur ni kommer att använda vagnen!
    Regnskydd - bra att ha, det regnar ju trots allt en del i detta landet
    Insektsskydd - kan vara bra under sommaren
    hjulskydd - kommer ni att ta in vagen i huset/lägenheten är det bra att ha
    skötväska - inget måste, men någon typ av väska för blöjor m.m.
    åkpåse - ja, när barnet börjar använda sittdelen
    parasoll - bra under sommaren som skydd mot solen

• puffipuff

regnskydd absolut, insektsnät om bebisen ska sova ute är även bra om det blir ett småkrypsår , hjulskydd nej, skötväska ja, vänta med åkpåse, kudde ja, filt ja, parasoll ej nödvändigt funkar även bra att hänga en filt för
    men sen behöver man ju inte köpa alla tillbehör i samma märke eftersom det kan vara dyrt
    lycka till!

• mumlan1

skötväska funkar ju med vilken väska/ryggsäck som helst
    parasoll, totalt värdelöst

• puffipuff

ja, skötväska funkar med vilken väska som helst men Personligen tycker jag att det är skönt att hänga väskan på styret

• Yrslan

Regnskydd och skötväska samt insektsnät.

• Tonx

Beror som sagt på hur den ska användas.
    Vi har nästan enbart använt vagnen för att sova i utomhus, därför har vi;
    -En tunn madrass till sittdelen.
    -Vinteråkpåse.
    -Regnskydd/myggnät.
    -Parasoll! JA, på sommaren när man är ute mycket. På vinter kan man hänga över en filt, men på sommaren blir det snabbt bastu i vagnen!

Vi har inte lagt ut pengar på speciella bäddset till vagnen.
    På sommaren har hon haft en tunn filt eller ingenting alls i vagnen.

Nova 051008
  • Chippis
    nödvändigt: (enligt mig)
    regnskydd,
    insektsnät kan vara bra på  sommaren,
    skötväska men det behövs egentligen ingen riktig skötväska, jag har en väska köpt från stadium för 99 kr och den fungerar jättebra,
    1 filt kan vara bra att ha
    åkpåse är bra att ha på vintern
    Det kan även vara bra med ett vagnlås om du vet med dig att ni kanske ska ställa vagnen nånstans där du vet att du inte kan se den
    Är det luftdäck på vagnen så rekommenderar jag även en låda med slanglagningsgrejer det kan bli ganska jobbigt när man får punka långt hemifrån..tro mig jag vet Flört

onödigt:
    parasoll
    hjulskydd

sen finns det säkert massor av flera saker som behövs och inte behövs men jag kom inte på mer just nu

Lycka till
  • Teskedsmamman

Så här ser jag på saken:
    regnskydd: Absolut!!

insektsskydd: Har faktiskt köpt det nu till nr 3, men han föds också mitt i sommaren och vi har så mycket getingar och har aggressiva mygg (kärrmygg) som biter även mitt på dagen så det fick bli insektsskydd också.

hjulskydd: Har sparat att dra in mycket skit i hallen tack vare hjulskydden, kan inte direkt påstå att det är ett onödigt köp, jag tycker de var värda pengarna

skötväska: Finns en på stadium för 99 kr som är perfekt som skötväska, www.stadium.se/content.asp&mode=products&ProductID=303946&maingroup=60&subgroup=6004&brands=POINT%20ZERO

åkpåse: Jag älskar åkpåse på hösten, vinter och våren!!!

kuddar: Har jag aldrig haft i barnvagn

filtar: Kommer väl ha nu i sommar, mina andra killar har fötts på vintern/hösten så de har fått åka i åkpåsen direkt

parasoll: Har aldrig köpt och kommer inte köpa heller.

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Lilleman i magen (v.25) BF - 070723
Svar på tråden Vilka tillbehör behövs för barnvagnen?