• Hanna2004

Köpa bebispresent på jobbet! VAD köper man?

Jobbar som assistent på ett kontor och har fått eländet med insamlingar och presenter i knät.
    Vad köper man till nån som fått en bebis om man INTE vill köpa kläder?

Det känns omöjligt att köpa nåt personligt då jag knappt har lärt mig vad folk heter..........

• Svar på tråden Köpa bebispresent på jobbet! VAD köper man?
  • Fru Humla

ja det är ju jättesvårt.
    mina arbetskamrater hade samlat ihop ett stort paket med en lammfäll, bad-ankor, en babyservis å några fina olika nappflaskor som man nog inte köper själv i första hand.

jag uppskattade verkligen det.

• getingmidja

Ett kort från IKEA kanske, laddat med pengar?

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Annione

En fin barnbok. Vi fick Den blåa barnkammarboken och en pekbok från mitt jobb. Har även köpt böcker till folk som fått barn och det har varit uppskattat.

• Jessica24

* Presentkort (kanske tråkigt för givaren, men oftast väldigt uppskattat av mottagaren)
    * Bobux-skor
    * Filt (te.x från PO.P)

♥ Victor 14/3-2006 ♥
  • Erita

När vår arbetskamrat fick barn gjorde vi en presentkorg
    Köpte en sån picnic korg, köpte baby-servis (tallrik,mugg,sked,gaffel m.m.) haklapp, nalle, tuggring, ngn leksak, en speldosa, en flaska alkohol fritt vin till "paret" med två glas och sen cellofan(stavas det så) runt hela
    grattis

I´m not scared of dying, I just don´t want to
  • Suneboll

En jättefin babyfilt
    Någon fin designleksak
    Amningströja el om de flaskmatar coola nappflskor
    babygym
    bärsjal

presentkort till föräldrarna på spa el fin restaurang

Blommor

Fina barnböckor el cd med barnsånger

• Oboyälskaren

Vi fick en filt när vår son föddes med hans namn inbroderat och födelsedatum. Jättefin och en filt som han kan ha länge! Bara hans, även om han får syskon.

• Stargirl

En fin filt (ngt finare än man kanske köpt själv)
    www.microdemus.se har fina sägkläder med egen brodyr för billig penning.
    En fin sagobok där alla kan skriva sina namn på förbladet.
    Lammfäll
    Lära-gå-vagn (bra att ha senare)

Nu är hon här. Lilla M
  • frikadellen78

Håller med. Bobux skor bär emot attt köpa själv eftersom de är så dyra, men en underbar sak att ha. Min lilla drog alltid av sig strumpora och blev så kall om fötterna, men med Bobux går det inte!

En fin filt, kanske en ullfilt från Klippans Yllefabrik. Tror att de har en hemsida. Det fick jag och den är bra att ha i vagnen, den är jättevarm och go.

• Jomppelina

En lyxpryl som man inte har råd att prioritera själv, tex ett babygym i någon kul design eller något sådant?

• Jomppelina

En bekvämlighetspresent är nog bra. Babygym säger jag igen! Den ger föräldrarna lite tid åt annat och barn mår bra av att ligga lite på golvet.

• Maggis Nervis

För att hålla med Jomppelina, fick själv ett Laban-gym när jag fick dottern, jag hade aldrig själv gått och köpt en sån dyr grej ny själv, därför blev den så otroligt uppskattad ifrån mitt håll!

*Vilda babyn i magen och Vilda barnet utanför*
  • Jomppelina

Åh, vad glad jag blir Maggis... hrm, som du förstår hade jag ett visst i åtanke när jag skrev lite spontant. Hade själv uppskattat ett sådant när jag har fått barn; och dessutom var den såå söt, tyckte jag då, som fick äran att välja ut den!! =) Härligt att höra så här i efterhand att den uppskattades! (men att du skulle hitta det här inlägget... *asg* får mig nästan att rodna!).

• greeneyes

Det finns ju sånt paket att ge bort där man kan göra avtryck av barnets fötter/händer, kostar runt 200:- i babyaffärer mm.

• Maggis Nervis
    Jomppelina skrev 2007-04-06 21:28:10 följande:
    Åh, vad glad jag blir Maggis... hrm, som du förstår hade jag ett visst i åtanke när jag skrev lite spontant. Hade själv uppskattat ett sådant när jag har fått barn; och dessutom var den såå söt, tyckte jag då, som fick äran att välja ut den!! =) Härligt att höra så här i efterhand att den uppskattades! (men att du skulle hitta det här inlägget... *asg* får mig nästan att rodna!).
    Typiskt mig, men jag ville själv tipsa om gym eftersom jag tyckte det var en himla bra present och inget jag själv hade tänkt på att man skulle ha
    *Vilda babyn i magen och Vilda barnet utanför*
  • Hanna2004

Tack för alla idéer. Jag ska kolla både filt med namn och babygym.

• herilane

Jag skulle också köpa bärsjal eller babygym. Och köp något som går att byta eller lämna tillbaka, om föräldrarna råkar få två.

Filtar är ganska vanliga som present - vi fick 4 stycken olika jättefina filtar, vilket är något mer än vad vi behöver... fast 3 av 4 var handgjorda så vi vill inte göra oss av med dem heller...

Svar på tråden Köpa bebispresent på jobbet! VAD köper man?