• najna3

illamående innan förlossningen

Går och är konstant illamående, och undrar om det kan vara tecken på att det snart är på G? Har hört att tarmen vill tömma sig innan förlossningen. Har mensvärk och en del sammandragningar, men inte så mycket. Men det är så jobbigt att gå och känna som om man skulle kunna kräkas hela tiden (men inte gör det). Någon annan som upplevt något liknande?

• Svar på tråden illamående innan förlossningen
  • mammapåheltid

detta upplever jag osså... så jag undrar osså o det kan vara så? *puffar upp tråden*

• leolove10

Hej!! Precis så känner jag oxå...molvärk..o spylusten som återkommer, har oxå hört att det kan vara tecken på att det e på g..

• sheeba

Hejsan!
    Nu med sista barnet så mådde jag illa i ca 2 veckor innan och ju närmare jag kom bf mer illamående blev jag och det körde i magen, vissa dagar kräkte jag också.
    Vissa nätter satt jag tyvärr upp då jag mådde för illa.
    När jag var hos bm en vecka innan bf och berättade detta sa hon att det är vanligt i slutet och brukar betyda att något är på G. Hon ahde rätt
    Jag märkte också att jag blev lite mer "bårta" från vardagen dagarna innan.

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • najna3

Två veckor till klarar jag inte av! Bf 16 april, men orkar inte må så här illa. Snälla bebbe, kom nu!

• midsommarmamma

Jag mådde illa och var dålig i magen sista 12-14 timmarna innan det satte igång på riktigt med första barnet. Var övertygad om att jag var på väg att bli magsjuk och det tog ett tag innan jag fattade vad som verkligen var på gång. Jag hade också menliknande smärtor i ryggslutet... För mig låter det alltså som om det skulle kunna vara på gång...

• cecell

Hejsan!

Va skönt o höra att man inte är ensam om att känna som man gör.
    Jag mår också illa och känner den här molande mensvärken till och från hela tiden och att magen blir hård (sammandragningar), har gjort det ett tag nu.
    Inte så värst roligt på jobbet när alla matvaror går förbi en i kassan och man mår illa... men aldrig så att jag vill spy.
    Men som tur är så har jag bara nästa vecka kvar också å jobba
    Har även mer sura uppstötningar nu både på dagen och natten.
    Känner också att när magen blir hård är det som om att något vill ut.
    Är i v.35 så jag tycker att det är tidigt men jag vet inte, är det normalt att det kommer redan? Det är ju ändå 5 veckor kvar till BF.
    Men min BM sa att man märker när det är "på riktigt" så jag får väl lita på henne då.
    Hoppas att allt går bra för er...

• mammapåheltid

men jag e ju bara i vec32.... (vec31+1) så jag får väl må så här några vec till... tycker det e lite väl tidigt för henne att titta ut,men man vet ju aldrig vad dem vill?? men men dem runt omkring tror runt vec34 så vi får se vad som händer??

• Kärleksbarn

Sheeba:

Oj oj så känner jag mig både idag och igår! Kanske på G för mig med nu då. Kan inte gå ordentligt då det är ett tryck neråt i slidan det hugger , värker och ilar i blygdbenet och ljumskar, kan det vara nått???

Illamående och VÄLDIGT trött är jag, orkar inte ta tag i hemmet innan typ städa och så. Inte likt mig....

• Kärleksbarn

Är i V.38 på söndag

• Eolyn

Här är en till som känner så... illamående, det kör i magen, känner mig nervös i magen lixom... molande mensvärk som ibland går bak i ryggen... Minns inte riktigt hur det började förra gången.. men jag hade iallafall som mensvärk som strålade ut i ryggen & på sidorna... Hoppas att det kan va på G nu då!! Dottern är föddes som idag, v.38+1...  

~Esther 21 mån & BF 18/4
  • mammapåheltid

kärleksbarn: du är i vec38 nu. när du går in i vec38+0 så är du i vec39 för då har du full bordat 38veckor. dem på förloss och bm räknar så. jag är i vec32 o är i vec31+3

• JosJos

Kärleksbarn: bf+2 för mig...har känt den där smärtan i underlivet i ett par veckor så jag kan inte heller gå på promenader och sån't. Tror att det är barnet som trycker på och kommer åt nerver och sånt. Gör svinont. Hoppas det är ett tecken...

• najna3

Bara dessa tecken verkligen blev något! Hur kul är det med påsk om man mår illa av att se påskmat och allt godis? Jag är ju ett matvrak vanligtvis.

Nu mår jag mest illa, färre sammandragningar.

• najna3

Ännu en natt av molvärk och illamående. Jag blir galen av att inte få sova och sedan fortsätter det hela dagarna också, så man blir ju inte direkt trevligast i stan. Inte lätt att försöka vara en bra mamma till en 2-åring då...

• neo06

Usch, jag har samma som dig Najna3. Mår illa hela tiden och känns som om jag ska få mens närsomhelst. Själv har jag 19 dagar kvar enl UL. Borde ju komma tidigare.....iaf mådde jag inte såhär med dottern.

• najna3

Jag mådde inte alls illa förra gången heller. Hoppas ju verkligen att det är ett tecken. 9 dagar kvar! Och jag blir på sånt himla humör när magen inte är hundra.

Svar på tråden illamående innan förlossningen